  • 1. Data: 2008-05-08 18:51:37
    Temat: czasowe zawieszenie dzialalnosci
    Od: PilotULL <k...@l...info>

    Witam,

    Na poczatku lutego br. szeroko byl opisywany zatwierdzony projekt rady
    ministrow w sprawie mozliwosci czasowego zawieszenia dzialalnosci.
    Gazety rozpisywaly sie ze najdalej pod koniec marca projekt wejdzie w
    zycie.

    Czy ktos juz cos wie czy to weszlo, bo nigdzie w necie nie moge sie
    doszukac...

    A jak weszlo, to czy podczas zawieszenia dzialalnosci trzeba oplacac
    ubezpieczenie zdrowotne (jak sie pracuje na umowe o prace)?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-05-08 19:07:43
    Temat: Re: czasowe zawieszenie dzialalnosci
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "PilotULL" <k...@l...info> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    > A jak weszlo, to czy podczas zawieszenia dzialalnosci trzeba oplacac
    > ubezpieczenie zdrowotne (jak sie pracuje na umowe o prace)?

    Znajac zycie, to podejrzewam, ze zdrowotne to trzeba bedzie podczas tego
    zawieszenia placic rowniez wowczas, gdy si enei pracuje na umowe o prace :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2008-05-08 19:55:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    PilotULL wrote:

> [...]

    > A jak weszlo, to czy podczas zawieszenia dzialalnosci trzeba oplacac
    > ubezpieczenie zdrowotne (jak sie pracuje na umowe o prace)?

    Otóż nasz autorski projekt wyjścia przedsiębiorcom naprzeciw
    przewiduje właśnie generalnie możliwość zawieszania działalności,
    co do tej pory było jedynie możliwe okresowo dla podatników
    rozliczających się wg karty podatkowej.
    Tak, nasz projekt daje wreszcie taką możliwość.
    W czasie zawieszenia działalności przedsiębiorca
    pozbywa się wielu uciążliwych obowiązków
    wobec urzędów i innych podmiotów, może wreszcie w spokoju odetchnąć
    od dotychczasowych trudów prowadzenia własnego biznesu.
    Patrząc na ogrom problemów, z którymi w ramach normalnego
    działania ma do czynienia przedsiębiorca i dodatkowo mając na uwadze
    składki, które opłacał obowiązkowo zgodnie z przepisami prawa,
    byłoby aktem wielkiej niesprawiedliwości, gdyby przedsiębiorca
    zawieszający działalność i pozbywający się tych kłopotów
    był dodatkowo premiowany brakiem składek.
    Jeśli ktoś otrzymuje lepsze warunki
    (mniej kłopotów, stresu, mniej biurokracji, święty spokój)
    to jest oczywiste, że to musi nieść ze sobą jakiś aspekt finansowy.
    Powołamy specjalną komisję, która opracuje zasady ustalnia wyższych
    składek dla zawieszających działalność...

  • 4. Data: 2008-05-10 12:17:41
    Od: PilotULL <k...@l...info>

    On 8 Maj, 21:55, "cef" <c...@i...pl> wrote:

> [...]
    > Powołamy specjalną komisję, która opracuje zasady ustalnia wyższych
    > składek dla zawieszających działalność...

    ;-) Troche zagmatwane, ale dobre...

    Mam rozumiec ze nikt nic nie wie jeszcze co sie dzieje w temacie???

  • 5. Data: 2008-05-14 19:38:55
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Do końca tej jakże pracowitej kadencji zostało tylko ..... dni.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-05-16 08:10:02
    Od: Gwyn <g...@a...pl>

    PilotULL pisze:
    > Mam rozumiec ze nikt nic nie wie jeszcze co sie dzieje w temacie???

    http://www.vat.pl/przerwy_zus_przedsiebiorcow_1506.p
    hp

    Czyli trzeba się normalnie wyrejestrować w ZUSie, nie trzeba się
    wyrejestrować w ewidencji DG...

    Gwyn

  • 7. Data: 2008-05-17 20:16:27
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    hp

    > Czyli trzeba się normalnie wyrejestrować w ZUSie, nie trzeba się wyrejestrować

    Jasne. Kieruj się informacjami z tych stron, a daleko NIE zajdziesz...
    Też nim wierzyłem jak Ty - do czasu: http://tiny.pl/nkp9