  • 1. Data: 2008-05-09 04:43:58
    Temat: Faktury do kosza, wystawiać tylko duplikaty.
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Nie można wysłać faktur mailem.
    Zatem gdyby przyjąć politykę wyrzucania wszystkich oryginałów do kosza,
    kopii do segregatora, a dla klientów wyłącznie wydawać mailem lub papierowe
    duplikaty?
    Są jakieś problemy od strony prawnej?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2008-05-09 08:53:20
    Temat: Re: Faktury do kosza, wystawiać tylko duplikaty.
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Jan Werbiński wrote:
> [...]
    > Zatem gdyby przyjąć politykę wyrzucania wszystkich oryginałów do kosza,
    > kopii do segregatora, a dla klientów wyłącznie wydawać mailem lub

    Chcesz powiedzieć, że w skrajnym przypadku będziesz miał dwa oryginały,
    w tym jeden źle ponumerowany i z nieodprowadzonym VAT-em.

    Kiedy to wyjdzie podczas kontroli to prawdopodobnie stwierdzisz, że
    taniej byłoby odżałować te około 300 plz na certyfikat kwalifikowany do
    podpisywania faktur i nie kombinować.

    Piotrek

  • 3. Data: 2008-05-09 09:37:49
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Piotrek wrote:

> [...]
    >
    > Kiedy to wyjdzie podczas kontroli to prawdopodobnie stwierdzisz, że
    > taniej byłoby odżałować te około 300 plz na certyfikat kwalifikowany do

    Z tym certyfikatem to chyba nie tak różowo. Jeżeli się nie mylę, to odbiorca
    faktury elektronicznej ma obowiązek ją przechowywać ... elektronicznie.
    Więc nie wystarczy że sobie wydrukuje i wsadzi w skoroszyt. Musi ją trzymać
    w jakimś "elektronicznym" miejscu, w dodatku zgodnym z rozporzadzeniem :).

    90% moich klientów podziękowałobymi za usługi gdybym ich uraczył takim
    obowiązkiem.

    p. m.

  • 4. Data: 2008-05-09 10:44:07
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    > Chcesz powiedzieć, że w skrajnym przypadku będziesz miał dwa oryginały, w tym
    > jeden źle ponumerowany i z nieodprowadzonym VAT-em.

    możesz mi wyjaśnić jak? skoro oryginał zawsze bedzie wyrzucał a klient dostanie
    zawsze duplikat?

  • 5. Data: 2008-05-09 11:27:40
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    mvoicem pisze:

> [...]
    > w jakimś "elektronicznym" miejscu, w dodatku zgodnym z rozporzadzeniem :).

    Coś mi się zdaje, że zmyślasz...ale niewykluczone że nie... ;-)
    W każdym razie: co szkodzi, żeby to "elektroniczne" miejsce było na
    Twoim serwerze?

  • 6. Data: 2008-05-09 12:14:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    \n wrote:

    > Coś mi się zdaje, że zmyślasz...ale niewykluczone że nie... ;-)

    Przepisy czytałem dawno, więc mogę źle pamiętać. Ale tak właśnie to
    pamiętam. Dodatkowo, doskonale wpisuje się to w "logikę" przepisów
    okołoelektronicznopodpisowcyh oraz okołofakturowych :).

    > W każdym razie: co szkodzi, żeby to "elektroniczne" miejsce było na
    > Twoim serwerze?

    No to znowu ja dziękuję za 7 lat (albo i więcej) konieczności udostępniania
    takiej usługi :)

    p. m.

  • 7. Data: 2008-05-09 13:34:40
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Chcesz powiedzieć, że w skrajnym przypadku będziesz miał dwa oryginały, w
    > tym jeden źle ponumerowany i z nieodprowadzonym VAT-em.

    Nie wiem dlaczego tak myślisz. Będzie jeden oryginał w koszu i jego
    _duplikat_, ktory jest _duplikatem_ a ich może być np 100.

    > Kiedy to wyjdzie podczas kontroli to prawdopodobnie stwierdzisz, że taniej
    > byłoby odżałować te około 300 plz na certyfikat kwalifikowany do
    > podpisywania faktur i nie kombinować.

    Podstawa prawna?

  • 8. Data: 2008-05-09 15:17:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Jan Werbiński wrote:

    > Nie wiem dlaczego tak myślisz. Będzie jeden oryginał w koszu i jego
    > _duplikat_, ktory jest _duplikatem_ a ich może być np 100.

    Gdybyś poprawił styl w swoim zdaniu, to byłoby bardziej jednoznaczne.

    Tymczasem można je odczytać również w ten sposób, że oryginał faktury
    wywalasz do kosza. Natomiast do klienta wysyłasz albo tenże "oryginał"
    emailem, albo duplikat w formie papierowej.

    Ale OK. To jest grupa o podatkach a nie o rozbiorze zdań.

    > Podstawa prawna?

    Pytanie zadałeś pod akapitem, w którym nie odwołuję się do jakiekolwiek
    przepisów.

    Tak więc byłoby łatwiej dyskutować, gdybyś "podkręcił" jasność wypowiedzi.

    Piotrek

  • 9. Data: 2008-05-09 17:15:56
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Tak więc byłoby łatwiej dyskutować, gdybyś "podkręcił" jasność wypowiedzi.

    Nowe parametry ustawiacza jasności zostały zapamiętane.

  • 10. Data: 2008-05-09 20:14:57
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Jan Werbiński <j...@j...com> wrote:
    > Nie wiem dlaczego tak myślisz. Będzie jeden oryginał w koszu i jego
    > _duplikat_, ktory jest _duplikatem_ a ich może być np 100.

    A to nie jest tak, że jeśli komuś wysyłasz duplikat, to musisz jednocześnie
    trzymać w swoich dokumentach kopię tego duplikatu?

    P.

    P.S. Kretyńskie przepisy prowadzą do masła maślanego - swoją drogą ciekawe,
    czy to, co musisz trzymać w dokumentach to kopia duplikatu oryginału faktury
    czy duplikat kopii faktury? :))) Nie wiem po jaką cholerę ustawodawca
    utrzymuje to kretyńskie dzielenie faktur na kopie i oryginały...