  • Data: 2008-03-08 11:12:09
    Temat: Re: Dopuszczalne sposoby obliczania vat na fakturze
    Od: "Cavallino" <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:

    > Maddy, ale żeby to zrozumieć, trzeba najpierw przeczytać rozporządzenie
    > i ustawę, wyłuskać tych kilka skutecznie zaplątanych niuansów o postaci
    > "Przepis ust. 1 może być stosowany również w przypadku, gdy sprzedawca
    > stosuje jako ceny sprzedaży umowne ceny brutto" (dla nie wiedzących
    > o co chodzi: to jest CYTAT z przepisu, krytyczny, bo wskazujący drogę
    > dla jednego z ww. "wyborów") i sobie poukładać.
    > Po prostu dla Cavallino nadszedł czas "rozgryzienia faktur" ;)

    Nie tyle dla mnie co dla klienta mojego, który koniecznie chce w programie
    zmienić coś co działa w nim od lat - czyli sumowanie z pozycji (netta, vat i
    brutto).
    A ja mu muszę udowodnić że tak też jest dobrze.

    Wobec powyższego - wolę mieć pewność, a Wasza dwójka to dla mnie autorytety
    w tej dziedzinie.

    W sumie zapis znalazłem odpowiedni w rozporządzeniu:

    "Sprzedawca może określić w fakturze również kwoty podatku dotyczące
    wartości sprzedaży poszczególnych towarów i usług wykazanych w tej fakturze;
    w tym przypadku łączna kwota podatku może być ustalona w wyniku podsumowania
    jednostkowych kwot podatku. "

    Więc tabelką z podziałem na stawki można się nie przejmować.

    Pytanie co z sumą brutto faktury: czy może nią zostać suma z pozycji czy
    musi być wyliczona jako:
    suma netto z pozycji + suma vat z pozycji ?