  • Data: 2008-03-08 11:54:02
    Temat: Re: Dopuszczalne sposoby obliczania vat na fakturze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 8 Mar 2008, Cavallino wrote:

    > Nie tyle dla mnie co dla klienta mojego, który koniecznie chce w programie
    > zmienić coś co działa w nim od lat - czyli sumowanie z pozycji (netta, vat i
    > brutto).
    > A ja mu muszę udowodnić że tak też jest dobrze.

    IMVHO... to że "tak też jest dobrze" w znaczeniu "jest zgodne z przepisami",
    nie jest tożsame "jest zgodne z innymi oczekiwaniami klienta".

    > W sumie zapis znalazłem odpowiedni w rozporządzeniu:
    >
    > "Sprzedawca może określić w fakturze również kwoty podatku dotyczące
    > wartości sprzedaży poszczególnych towarów i usług wykazanych w tej fakturze;
    > w tym przypadku łączna kwota podatku może być ustalona w wyniku podsumowania
    > jednostkowych kwot podatku. "
    >
    > Więc tabelką z podziałem na stawki można się nie przejmować.
    >
    > Pytanie co z sumą brutto faktury: czy może nią zostać suma z pozycji

    Odpowiedź może być tylko wg dowcipu w stylu konia z klapkami na oczy:
    "nie widzę przeszkód"!
    Co z tego, może klient ma jakieś *inne*, nie wynikające z przepisów dot.
    f-r, a być może przepisów w ogóle?
    Sam spotkałem się już z dwoma rodzajami potrzeb:
    - wystawiania "tak jak kasa", z powodu wystawiania f-r do paragonów
    - wystawiania "od brutta", żeby klientom detalicznym (niekoniecznie
    "konsumenckim", czyli "paragonowych"!) można było dawać okrągłe
    kwoty (tak, to jest podzbiór powyższego - czyli 'jak kasa',
    ale daje większe pole manewru)

    pzdr, Gotfryd