  • Data: 2009-01-05 14:20:03
    Temat: Re: Dotpay - mała wtopa
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 05-01-2009 o 15:03:47 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > A to "sprzedaż produkcyjna" była czy "przychody uboczne"
    > (w stylu odsetek bankowych)?

    Założyłem konto na Dotpay i żeby móc używać usług "właściwych"
    musiałem dyszkę im przelać - zarobek dla nich + mają dane do weryfikacji
    (podobnie Świstak działa, w przeciwieństwie do Allegro które chyba cały czas
    listy wysyła).
    Czyli dla mnie to jest koszt ogólny, nie związany z konkretnym przychodem.

    > Momento...
    > Ale opodatkowana jest *usługa*, prawda?
    > Nie żaden "import".
    > Art.5 nie zna pojęcia "import usług" :D
    > Obchodzi się to pojęcie dookoła inną metodą.
    > Usługa jest opodatkowana *z okazji wykonywania na terenie kraju*.
    > Dobrze gadam?
    > Tylko z okazji wykonywania jej przez podmiot zagramaniczny
    > podatnikiem jest ktoś w kraju.
    > Dobrze wychodzi?

    Jeśli dobrze rozumiem co piszesz, to mi to samo wychodzi.
    Czyli: ja *tylko* opodatkowuję to co kto inny wyświadczył.
    Innymi słowy Dotpay ma sprzedaż w Polsce ale ja za nich
    płacę (czy raczej nie płacę jeśli to jest faktycznie usługa finansowa).

    > No to stawka powinna być "jak zawsze".
    > Skoro zw to zw....

    *Jeśli* to finansjerka jest. Ja się jednak składniam
    do usługi elektronicznej - aktywacja konta w serwisie
    raczej finansjerką nie jest za to jest w klimatach przykładowych
    usług elektronicznych z dyrektywy. Co sądzisz.

    > Nie mam (potrzeby), ale ww mi wychodzi "z czytania".

    Spox, dobrze że jesteś ;-)

    > pzdr, Gotfryd

    wzajem ;-)
    Tomek