  • 1. Data: 2009-01-01 22:23:24
    Temat: Dotpay - mała wtopa
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Aktywowałem konto w Dotpay, płacąc 10zł.
    Nie zorientowałem się że wystawili rachunek w PDF.

    Rachunek jest za "Opłata za aktywacje konta użytkownika w serwisie Dotpay".

    Pytanie: czy to jest import usług do którego powinienem był wystawić
    fakturę
    wewnętrzną ? (czyli: czy to podpada pod art. 27.3/4 uptu w wersji z
    listopada?)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-01-03 11:30:05
    Temat: Re: Dotpay - mała wtopa
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-01-2009 o 23:23:24 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > fakturę
    > wewnętrzną ? (czyli: czy to podpada pod art. 27.3/4 uptu w wersji z

    Załóżmy że to jest import usług (chociaż jeszcze będę się z nimi
    kontaktował,
    na tym rachunku nic nie napisali o reverse charge, VI dyrektywie itd,
    a powinni dodać "podatek rozlicza nabywca", faktury za Adsense to mają
    - ale załóżmy ten import)

    Wpłata nastąpiła 17/11, rachunek(a nie faktura VAT!) z Dotpay Ltd
    ma datę 30/11 - jaka powinna być datą sprzedaży na fakturze wenętrznej
    i kiedy obowiązek podatkowy wypadał - licząc od wpłaty
    czy dopiero od wystawienia rachunku przez angoli?

    Mi wychodzi że data sprzedaży to 17/11 (mimo że oni na rachunku wpisali
    30/11),
    no bo wtedy fizycznie zapłaciłem, a zgodnie z art. 19 ust. 19 uptu
    zastosowanie ma art. 19.4/5 - obowiązek powstał w siódmym dniu po 17/11
    czyli 24/11
    (bo nie wystawiłem faktury wewnętrznej).

    Ktoś jest przeciw :-) ?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-03 20:54:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2009, Tomek wrote:

> [...]
    > i kiedy obowiązek podatkowy wypadał - licząc od wpłaty
    > czy dopiero od wystawienia rachunku przez angoli?

    Uwaga, dywaguję: czy przy imporcie usług przedpłata też jest
    opodatkowana, tak jak przy usłudze "krajowej"?
    IMVHO - tak. Dlatego, że mamy "usługę na terenie kraju".
    Źle mi wychodzi?

> [...]
    > 24/11
    > (bo nie wystawiłem faktury wewnętrznej).

    Czy te numerki przedstawiają ten sam tekst, który po polsku starałem
    się wyrazić wyżej?
    :D

    > Ktoś jest przeciw :-) ?

    Optymista ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2009-01-03 22:28:13
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 03-01-2009 o 21:54:07 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Uwaga, dywaguję: czy przy imporcie usług przedpłata też jest
    > opodatkowana, tak jak przy usłudze "krajowej"?

    Tak, wg art. 19 uptu też tak mi wychodzi

    > IMVHO - tak. Dlatego, że mamy "usługę na terenie kraju".
    > Źle mi wychodzi?

    Dobrze, hmm nie patrzyłem na to jak na przedpłatę.
    Jeśli tak to "sprzedaż" jest w dniu przelewu?

    > Czy te numerki przedstawiają ten sam tekst, który po polsku starałem
    > się wyrazić wyżej?
    > :D

    No tak, trochę to zamotałem :-)
    Chodziło mi o to że sprzedaż miałem 17/11, a obowiązek podatkowy
    powstał w siódmym dniu licząc od 17/11, czyli 24/11.
    Ale jeśli traktować to jako przedpłatę, to obowiązek podatkowy postał
    już 17/11 i nie ma wątpliwości.

    > Optymista ;)

    :-)

    > pzdr, Gotfryd

    Również,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-01-03 22:28:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2009, Tomek wrote:

    > Dobrze, hmm nie patrzyłem na to jak na przedpłatę.
    > Jeśli tak to "sprzedaż" jest w dniu przelewu?

    Na eks- i im-portach już się pozamotywałem, więc przezornie
    powiem że "wydaje mi się" :D
    Znaczy "obrót dla VAT", dla ścisłości.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2009-01-03 22:40:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 03-01-2009 o 23:28:13 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Jeśli tak to "sprzedaż" jest w dniu przelewu?

    tfu, miał być -obowiązek podatkowy- a nie "sprzedaż"

  • 7. Data: 2009-01-04 08:21:20
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 03-01-2009 o 23:28:57 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Na eks- i im-portach już się pozamotywałem, więc przezornie
    > powiem że "wydaje mi się" :D
    > Znaczy "obrót dla VAT", dla ścisłości.

    A myślisz że ŻalCzyna do US za tą fakturę
    warto skłądać? To jest 10zł netto więc VATu
    ledwo 2,40, z drugiej strony R. Tomasik pisał
    na .prawo że jakiegoś gościa nieźle skasowali
    za fakturę na 50zł bo przepis o niewystawianiu
    faktur nic o kwotach nie mówi.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-01-04 20:25:12
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
> [...]
    > ledwo 2,40, z drugiej strony R. Tomasik pisał
    > na .prawo że jakiegoś gościa nieźle skasowali
    > za fakturę na 50zł bo przepis o niewystawianiu

    A dlaczego tej faktury wewnętrznej nie chcesz wystawić w trybie
    wynikającym z artykułu 106 ustęp 7.

    Czyli w skrajnym przypadku na jednej wspólnej fakturze wewnętrznej, na
    koniec okresu rozliczeniowego?

    Piotrek

  • 9. Data: 2009-01-04 21:15:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 04-01-2009 o 21:25:12 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > A dlaczego tej faktury wewnętrznej nie chcesz wystawić w trybie
    > wynikającym z artykułu 106 ustęp 7.
    >
    > Czyli w skrajnym przypadku na jednej wspólnej fakturze wewnętrznej, na
    > koniec okresu rozliczeniowego?

    Hmm, nie pomyślałem o tym.
    Teraz mamy styczeń a rzecz się działa w listopadzie.
    Ja się rozliczam kwartalnie, taką "zbiorówkę" też wystawia
    się do 7 dni po zakończeniu okresu (miałbym jeszcze 3 dni) ?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2009-01-04 21:24:01
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
    > Ja się rozliczam kwartalnie, taką "zbiorówkę" też wystawia
    > się do 7 dni po zakończeniu okresu (miałbym jeszcze 3 dni) ?

    No to powinieneś dać radę :-)

    Piotrek