    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dotpay - mała wtopa
    Date: Wed, 7 Jan 2009 22:03:18 +0100

    On Wed, 7 Jan 2009, Tomek wrote:

    > Faktycznie, z tym że do proporcji chyba tylko
    > moja sprzedaż się liczy, a nie to co opodatkowywuję?

    Nie bardzo.
    Wszystko przez to, że zbyt dosłownie uwierzyłeś w to co napisałem ;)
    Faktycznie, w definicji sprzedaży importu usług nie ma.
    W spisie czynności podlegających też nie, bo (jak poprzednio pisałem)
    opodatkowanie wynika ze "świadczenia usługi na terenie kraju",
    a nie odrębnej klasyfikacji. Niemniej w ten sposób import usługi
    JEST opodatkowany. I wiemy przez kogo. Teraz zaczyna się gra
    słówek (czyli różnica między znaczeniem pozornie podobnych określeń).

    Obeszli to tak:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    Art. 2
    Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    9) imporcie usług - rozumie się przez to œwiadczenie usług,
    z tytułu wykonania których
    podatnikiem jest usługobiorca,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4;
    ---

    A później jest odwołanie nie do *sprzedaży* (import usług
    faktycznie nie łapie się pod "sprzedaż"), lecz do *czynności
    opodatkowanych*.
    +++
    Art. 86
    1. W zakresie, w jakim towary i usługi sš wykorzystywane
    do wykonywania czynnoœci opodatkowanych,
    podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo
    do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku
    naliczonego, z zastrzeżeniem [...]
    ---

    Czyli jeśli jest "zw", to późniejsze odliczenie VATu
    naliczonego nie przysługuje. W razie proporcji proporcjonalnie,
    co rozumie się samo przez się :D

    pzdr, Gotfryd