    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dotpay - mała wtopa
    Date: Thu, 08 Jan 2009 00:09:13 +0100

    Dnia 07-01-2009 o 22:03:18 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    (...)

> [...]
    > faktycznie nie łapie się pod "sprzedaż"), lecz do *czynności
    > opodatkowanych*.
    > +++
    > Art. 86
    > 1. W zakresie, w jakim towary i usługi sš wykorzystywane
    > do wykonywania czynnoœci opodatkowanych,
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo
    > do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku
    > naliczonego, z zastrzeżeniem [...]
    > ---
    >
    > Czyli jeśli jest "zw", to późniejsze odliczenie VATu

    Ale.. jeśli ten import jest zw to nie ma VAT naliczonego ??
    Chyba że nie zrozumiałem o czym piszesz.
    Mi chodziło o to, że do proporcji sprzedaży liczy się moja
    sprzedaż(czyli to co w art. 5), a nie moje czynności opodatkowane
    (czyli także import usług), ale o tym niżej

    > W razie proporcji proporcjonalnie,
    > co rozumie się samo przez się :D

    Art. 90. 1. W stosunku do towarów i usług, które są wykorzystywane przez podatnika do
    **wykonywania czynności**, w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty
    podatku należnego, jak i czynności, w związku z którymi takie prawo nie przysługuje,
    podatnik jest obowiązany do odrębnego określenia kwot podatku naliczonego związanych
    z czynnościami, w stosunku do których podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia
    kwoty podatku należnego.

    Zgubiłem się czy ten import jest "wykonywaniem czynności" (czyli rozszerzona wersją
    sprzedaży), czy jest usługą która jest
    "wykorzystywana przez podatnika do wykonywania czynności", czy też jednym i drugi.

    Poprzez analogię - gdybym kupił ta usługę od kontrahent krajowego, to jako zakup zw.
    wogóle bym nie wpisywał
    do rejestru zakupów bo po co - i żadnej proporcji sprzedaży by mi to nie generowało.
    Gdy kupuję za granicą, to częśc "naliczeniowa" jest taka sama, natomiast pojawiają
    się owe "czynności" -i tu się gubię.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek