  • 1. Data: 2006-02-01 11:02:19
    Temat: Dowód zakupu
    Od: "Klemus" <j...@w...pl>

    Witam,
    Jestem Vatowcem do tej pory sprzedawalem wyłącznie na faktury VAT podomiotom
    gospodarczym. Teraz postanowilem rozpocząć sprzedaż detaliczną i o ile mi
    widomo dopoki nie przekrocze 20 000 zł obrotu nie musze instalować kasy.
    Jakie dowody zakupu powinnienem teraz wystawiać osobą fizycznym nie
    prowadzacym dzialalnosci?? paragon niefiskalny, faktura, (z lub bez danych
    odbiorcy?) nie mam pojecia. Z góry dzieki za pomoc.
    Pozdr.
    Klemus

  • 2. Data: 2006-02-01 11:03:27
    Temat: Re: Dowód zakupu
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@w...pl> napisal(a):
> [...]
    > widomo dopoki nie przekrocze 20 000 zł obrotu nie musze instalować kasy.

    A kiedy zacząłeś prowadzić DG?
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 3. Data: 2006-02-01 11:08:47
    Od: "Klemus" <j...@w...pl>

    > A kiedy zacząłeś prowadzić DG?

    Działalność rozpoczęta w listopadzie 2005 teraz w lutym zamierzam wprowadzić
    sprzedaż detaliczną. Jezeli dobrze się zorientowałem to również muszę
    prowadzić ewidencje sprzedaży - dobrze mysle?? Własnie czytam, że nastapiły
    jakies zmiany odnosnie kas i że muszę mieć ją bezwzgledu na obroty - prawda
    to?
    pzdr.
    Klemus

  • 4. Data: 2006-02-01 11:14:20
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@w...pl> napisal(a):

    > Działalność rozpoczęta w listopadzie 2005

    Ojojojojojojojoj...... :) Przeczytaj posty z ostatnich kilku dni na tej
    grupie i leć do sklepu po kasę. :)
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2006-02-01 11:24:07
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    > A kiedy zacząłeś prowadzić DG?

    Do czasu, kiedy nie zaczął sprzedawać osobom prywatnym (a o takiej sytuacji
    pisze pytający) nie musiał mieć kasy - bo to chyba masz na myśli, pytając go
    o datę rozpoczęcia dg. Jeżeli klientami są wyłącznie podmioty gospodarcze -
    kasa nie obowiązuje. Wtedy wszystkie operacje są dokumentowane fakturami
    VAT. Co do pytania w tytule - o limit obrotów "na kasę" to musiałabym
    sprawdzić. Nie jestem pewna czy 20 tys.zł czy 40 tys. zł?
    Pozdr. Graszka

  • 6. Data: 2006-02-01 12:00:31
    Od: "Klemus" <j...@w...pl>

> [...]
    > kasę" to musiałabym sprawdzić. Nie jestem pewna czy 20 tys.zł czy 40 tys.
    a wiec poki co nie musze miec kasy fiskalnej - obejmuje mnie zwolnienie?? W
    takim razie jakie dokumenty wystwiac na sprzedaz?
    pzdr.
    Klemus

  • 7. Data: 2006-02-01 12:03:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Feb 2006, Klemus wrote:

    > Jakie dowody zakupu powinnienem teraz wystawiać osobą fizycznym nie
    > prowadzacym dzialalnosci?? paragon niefiskalny, faktura, (z lub bez danych
    > odbiorcy?)

    ...albo nic (sprzedaż bezrachunkowa, dokumentowana jedynie po stronie
    sprzedawcy). Do wyboru.
    Oczywiście klient ma prawo zażądać faktury - wtedy musi ją dostać.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-02-01 15:36:14
    Od: tarcamion <tarcamion_nie_lubie_spamy@bardzo_gazeta.pl>

    Klemus napisał(a):
> [...]
    > prowadzacym dzialalnosci?? paragon niefiskalny, faktura, (z lub bez danych
    > odbiorcy?) nie mam pojecia. Z góry dzieki za pomoc.

    Dokument tzw. "wenętrzny", czyli taki rachunek na potrzeby własne.

  • 9. Data: 2006-02-01 21:57:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Feb 2006, tarcamion wrote:

    > Dokument tzw. "wenętrzny", czyli taki rachunek na potrzeby własne.

    Tak dla ścisłości: o ile nie wystawia owych paragonów czy faktur :)
    I forma "raz na dzień" wynika z przepisów o KPiR:
    +++
    § 19.
    1. Zapisy w księdze dotyczące przychodów ze sprzedaży wyrobów,
    towarów handlowych i usług są dokonywane na podstawie
    wystawionych faktur, a w przypadku sprzedaży nie udokumentowanej
    fakturami - na podstawie wystawionego na koniec dnia dowodu
    wewnętrznego, w którym w jednej kwocie wykazana jest wartość
    tych przychodów za dany dzień, o ile nie jest prowadzona
    ewidencja sprzedaży lub ewidencja przy zastosowaniu kas
    rejestrujących.
    ---

    Znaczy ja się nie czepiam tylko zapodaję podstawę prawną - żeby
    ktoś nie wywnioskował że każdą sprzedaż bezrachunkową ma
    księgować osobno, minister chciał inaczej :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2006-02-03 09:18:06
    Od: "sliver" <i...@i...pl>

> [...]
    > ktoś nie wywnioskował że każdą sprzedaż bezrachunkową ma
    > księgować osobno, minister chciał inaczej :)

    Czyli mam rozumiec ze jezeli wystawiam dowód wewnetrzny to kazdu takowy,
    kazdego dnia wpisuje do KPiR jako dokument przychodu, tak? A co w przypadku
    jezeli sprzedaz niefakturowana w danym dniu wynosi zero? Wpsiujemy do ksiegi
    dowód w kwocie 0? Cos tak słyszałem ze zero tez trzeba.
    A kiedy prowadze ewidencje sprzedazy to jak? Ja juz sie pogubiłem. Mam
    ksiązke ewidencji sprzedazy gdzie kazdego dnia wpisuje sprzedaz
    niefakturowana. I co dalej? Na koniec miesiąca sumuje to i wpisuje jako
    jedna pozycje do KPiR?
    Obie te metody daja ten sam efekt sumaryczzny tylko jak to prowadzic zeby
    zaden krwiopijczy urzedniczy biurokrata sie nie przyczepił?

    sliver