  • Data: 2008-05-26 06:51:04
    Temat: Re: Drobny zużyty sprzęt - co z tym się robi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 24 May 2008, grzessiek wrote:

    > I teraz pytanie:
    >
    > czy mogę po prostu wyrzucić,

    Przeciwwskazania Ci wypisali :D

    > podarować rodzinie

    Móc to dużo można, problemem są przepisy o VAT.
    W przypadku "przeznaczenia na cele nieopodatkowane" należy zwrócić
    (uwaga) *CAŁY* odliczony VAT.

    > te rzeczy czy muszę
    > prowadzić jakąś ewidencję tegoż czy może protokoły zniszczenia
    > wyprodukować? Ogólnie chodzi mi o jak najprostszy zgodny z przepisami
    > sposób na pozbycie się śmieci. Żadna z nich, w momencie kupna nie była
    > droższa niż 1500 zł.

    Ująłbym to tak:
    - a dlaczego nie wystawić na allegro albo innym świstaku?
    Nawet na zepsuty harddysk może znaleźć się chętny :) (do wydłubania
    kontrolera lub głowic, jak ma do odzyskania dane z innego zepsutego
    dysku)
    - znajomym można by sprzedać kierując się "ceną rynkową", czyli właśnie
    allegrowymi wynikami aukcji
    - ewidentny złom IMHO można tak jak piszesz; ale przy stosowaniu zasad
    "najpierw zbyć, jak są chętni" będzie tego naprawdę mało, wiec jak
    już ktoś się przyczepi to można będzie uznać ze naprawdę się czepia :>

    > Nie wiem czy to istotne, ale jestem płatnikiem VAT.

    No to zajrzyj do art.29.9 i .10
    Niestety napisane jest metodą setki odesłań :(, ale "od tyłu" łatwiej
    dojdziesz o co chodzi niż jakby zacząc od art.5 ;)

    pzdr, Gotfryd