  • 1. Data: 2003-04-01 10:48:16
    Temat: Duplikat faktury
    Od: "Marek" <s...@p...onet.pl>

    Czy ktoś może mnie uswiadomic, co powinien zawierac duplikat faktury (oprocz
    danych z faktury - oryginalu oczywiscie). Jaka ma byc jego data?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-04-01 10:55:20
    Temat: Re: Duplikat faktury
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Marek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś może mnie uswiadomic, co powinien zawierac duplikat faktury
    (oprocz
    > danych z faktury - oryginalu oczywiscie). Jaka ma byc jego data?
    >
    > Pozdrawiam.
    ---------------------------
    Musi zawierać oprócz tego co faktura datę wystawienia duplikatu
    Wiola

  • 3. Data: 2003-04-01 13:51:10
    Od: "Emilka" <e...@t...net>

    witam,
    odsylam do przepisow rozp. z 22.03.2002 link
    http://www.vat.pl/pages/100020210.php

    o to jest wyciag nt FVK

    § 41.
    1. W przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w
    art. 15 ust. 2 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę
    korygującą.
    2. Faktura korygująca powinna zawierać co najmniej:
    1) numer kolejny oraz datę jej wystawienia,
    2) dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
    a) określone w § 35 ust. 1 pkt 1-3,
    b) nazwę towaru lub usługi objętych rabatem,
    3) kwotę i rodzaj udzielonego rabatu,
    4) kwotę zmniejszenia podatku należnego,
    5) czytelny podpis osoby uprawnionej do wystawienia faktury korygującej lub
    podpis oraz imię i nazwisko tej osoby.
    3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio w przypadku:
    1) zwrotu sprzedawcy towarów oraz zwrotu nabywcy kwot nienależnych, o
    których mowa w art. 15 ust. 2 ustawy,
    2) zwrotu nabywcy zaliczek, przedpłat, zadatków lub rat, podlegających
    opodatkowaniu.
    4. Sprzedawca jest obowiązany posiadać potwierdzenie odbioru faktury
    korygującej przez nabywcę; nie dotyczy to eksportu towarów i usług oraz
    przypadków określonych w § 36 ust. 2 pkt 3. Potwierdzenie odbioru faktury
    korygującej stanowi podstawę do obniżenia podatku należnego w rozliczeniu za
    miesiąc, w którym sprzedawca otrzymał to potwierdzenie.
    5. Nabywca otrzymujący fakturę korygującą jest obowiązany do zmniejszenia
    kwoty podatku naliczonego w rozliczeniu za miesiąc, w którym tę fakturę
    otrzymał.
    6. Przepisy § 35 ust. 4-7 i § 36 stosuje się odpowiednio.
    7. Faktury korygujące powinny zawierać wyraz KOREKTA albo wyrazy FAKTURA
    KORYGUJĄCA.

    § 42.
    1. Fakturę korygującą wystawia się również, gdy podwyższono cenę po
    wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub
    kwocie podatku bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury.
    2. Faktura korygująca dotycząca podwyższenia ceny powinna zawierać co
    najmniej:
    1) numer kolejny oraz datę jej wystawienia,
    2) dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
    a) określone w § 35 ust. 1 pkt 1-3,
    b) nazwę towaru lub usługi objętych podwyżką ceny,
    3) kwotę podwyższenia ceny bez podatku,
    4) kwotę podwyższenia podatku należnego,
    5) czytelny podpis osoby uprawnionej do wystawienia faktury korygującej lub
    podpis oraz imię i nazwisko tej osoby.
    3. Faktura korygująca wystawiana w przypadku pomyłek, o których mowa w ust.
    1, zawiera dane określone w ust. 2 pkt 1, pkt 2 lit. a) i pkt 5, kwoty
    podane w omyłkowej wysokości oraz kwoty w wysokości prawidłowej.
    4. Nabywca otrzymujący fakturę korygującą:
    1) jest uprawniony do podwyższenia kwoty podatku naliczonego w rozliczeniu
    za miesiąc, w którym fakturę otrzymał - jeżeli ujęcie jej w rozliczeniu
    spowoduje zwiększenie podatku naliczonego,
    2) jest obowiązany do zmniejszenia kwoty podatku naliczonego w rozliczeniu
    za miesiąc, w którym fakturę otrzymał - jeżeli ujęcie jej w rozliczeniu
    spowoduje obniżenie podatku naliczonego.
    5. Przepisu ust. 4 pkt 2 nie stosuje się w przypadku, gdy podatnik nie
    rozliczył podatku określonego w fakturze, której korekta dotyczy.
    6. Przepisy § 35 ust. 4-7, § 36 oraz § 41 ust. 4 i 7 stosuje się
    odpowiednio.

  • 4. Data: 2003-04-01 13:54:42
    Od: "Emilka" <e...@t...net>

    nie wiem dlaczego zasugerowalam sie, ze to ma byc korekta. Juz to naprawiam
    nt duplikatu:

    § 49.
    1. Jeżeli oryginał faktury lub faktury korygującej ulegnie zniszczeniu albo
    zaginie, sprzedawca na wniosek nabywcy ponownie wystawia fakturę zgodnie z
    danymi zawartymi w kopii tej faktury.
    2. Faktura wystawiona ponownie musi zawierać wyraz DUPLIKAT oraz datę jej
    wystawienia. Duplikat faktury powinien być wystawiony w dwóch egzemplarzach,
    przy czym oryginał otrzymuje nabywca, a kopię zatrzymuje sprzedawca.
    3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio do not korygujących.

  • 5. Data: 2003-04-01 13:56:35
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Emilka wrote:

    > witam,
    > odsylam do przepisow rozp. z 22.03.2002 link
    > http://www.vat.pl/pages/100020210.php
    >
    > o to jest wyciag nt FVK

    A co ma wspólnego faktura korygująca z duplikatem faktury?

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 6. Data: 2003-04-02 08:46:39
    Od: "Marek" <s...@p...onet.pl>

    Dziekuje :)