    From: "Helmut" <h...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Duża ulga budowalana - prawa nabyte
    Date: Mon, 16 Feb 2004 19:26:16 +0100

    Witam
    "W 2000 roku nabyłem prawa do dużej ulgi budowlanej w ramach
    oszczędności w Kasie Mieszkaniowej"
    Nie wiem co to znaczy? Zacząłeś oszczędzać, czy też skończyłeś? Oszczędzając
    w KM (nie mniej niż 3 lata) na bieżąco realizujesz odpisy (30% od
    zgromadzonych oszczędności), które pomniejszają ci możliwy do odliczenia
    podatek z dużej ulgi budowlanej. Jeśli oszczędzałeś w Kasie Mieszkaniowej,
    to środki w niej zgromadzone, plus ewentualny kredyt kontraktowy, musisz
    wydać na określony cel. Z teoretycznego punktu widzenia (przynajmniej
    jeszcze niedawno) było tak, że jeżeli zakończyłeś oszczędzanie w
    listopadzie, to pieniążki musiałeś wydać do końca roku, co oczywiście nie
    było możliwe, gdyż na rozpatrzenie kredytu czeka się trzy miesiące. Ale
    pomijając to... Środki zgromadzone powinno się wydać na określony umową ce,
    w ciągu jednego roku. Jeśli tego nie uczynisz, zasadniczo tracisz szansę na
    wydanie ich, bo musisz je wpisać do PIT-u za rok następny, co skutkuje
    zabraniem przez fiskusa tak pracowicie gromadzonych odpisów.

    Pozdrawiam
    Helmut