    From: lazik_s <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Duża ulga budowalana - prawa nabyte
    Date: Tue, 17 Feb 2004 20:54:24 +0100

    Witam wszystkich grupowiczów pl.soc.prawo.podatki!!!

    Pewnego dnia, a było to w poniedziałek wieczorem, Helmut napisałeś na
    pl.soc.prawo.podatki coś takiego:
    > Nie wiem co to znaczy? Zacząłeś oszczędzać, czy też skończyłeś?
    > Oszczędzając w KM (nie mniej niż 3 lata) na b
    > ieżąco realizujesz
    > odpisy (30% od zgromadzonych oszczędności), które pomniejszają ci
    > możliwy do odliczenia podatek z dużej ulgi budowlanej. Jeśli
    > oszczędzałeś w Kasie Mieszkaniowej, to środki w niej zgromadzone,
    > plus ewentualny kredyt kontraktowy, musisz wydać na określony cel.

    To co piszesz to jest przecież normalne i w ogóle nie dotyczyło moje
    pytanie KM i odpisów z nią związanych. Raczej chodzi o KM i dodatkowe
    pieniążki.

    > Z teoretycznego punktu widzenia (przynajmniej jeszcze niedawno) było
    > tak, że jeżeli zakończyłeś oszczędzanie w listopadzie, to pieniążki
    > musiałeś wydać do końca roku, co oczywiście nie było możliwe, gdyż
    > na rozpatrzenie kredytu czeka się trzy miesiące.

    Nawet nie chodzi o kredyt bo i tak w przypadku samej wypłaty środków
    można czekać nawet 3 miesiące.

    > Ale pomijając to... Środki zgromadzone powinno się wydać na
    > określony umową ce, w ciągu jednego roku. Jeśli tego nie uczynisz,
    > zasadniczo tracisz szansę na wydanie ich, bo musisz je wpisać do
    > PIT-u za rok następny, co skutkuje zabraniem przez fiskusa tak
    > pracowicie gromadzonych odpisów.

    No tak jak już pisałem to dotyczy tylko i wyłącznie KM i związanych z
    nią rozwiązaniami. Moje pytanie dotyczyło Dużej ulgi budowlanej. Umowa
    z KM miała tylko służyć pokazaniu że do czegoś nabyłem prawa. KM
    jeszcze nadal ciągnę i być może że umowa skończy się dopiero w 2006.
    Oczywiście odliczenia do 2003 bo tak umowa była podpisana, a aneksy
    zmieniające są po 2001. Moje pytanie dotyczy tego czy jeżeli nabyłem
    prawa do Dużej ulgi poprzez KM (pieniądze w nią wpłacone nie dają
    pełnej kwoty odpisu) to mogę wpłacone w 2003r. pieniądze (inne całkiem
    i nie dotyczą KM) na wkład w prawo do lokalu spółdzielczego także
    'podpiąć' pod dużą ulgę budowlaną i w tegorocznym picie odliczyć je
    zgodnie z kwotą całościową ulgi i maksymalną przysługującą na ten rok.
    Obrazując:
    2000 - rozpoczęcie umowy o KM, z której odpisy kończą się w 2003. Suma
    odpisów 60% przysługujących z Dużej ulgi budowlanej.
    2003 - wpłata całkiem innych pieniędzy nie związanych z KM na prawo do
    lokalu spółdzielczego
    2003 - przedłużenie umowy z KM na kolejny rok.
    Pytanie: Czy można połączyć wpłacone pieniądze w 2003 jako prawa
    nabyte i uzupełnić DUB o te 40%

    ps. oczywiście mogę popełniać błędy w prawniczych definicjach za co z
    góry przepraszam.

    --
    Pozdrowienia,
    lazik_s mailto:n...@p...gazeta.pl -- PGP KEY ID:0x4BF8D316 --