  • 1. Data: 2003-04-14 08:10:24
    Temat: Duża ulga budowlana
    Od: Pacyko <T...@c...pl>

    Witam,

    Czy ktos wie do kiedy funkcjonuje duża ulga budowalana?

    Pacyko

  • 2. Data: 2003-04-14 08:21:56
    Temat: Re: Duża ulga budowlana
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Pacyko napisał:
    > Witam,
    >
    > Czy ktos wie do kiedy funkcjonuje duża ulga budowalana?

    Co to znaczy "do kiedy funkcjonuje"?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-04-14 10:15:54
    Od: Pacyko <T...@c...pl>

    do kiedy moge odliczać faktury z tytułu dużej ulgi. W zeznaniu za rok
    2002 mogłem. Czy w zeznaniach za 2003 i 2004 też ?

    Pacyk

  • 4. Data: 2003-04-14 10:31:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Pacyko napisał:

    > do kiedy moge odliczać faktury z tytułu dużej ulgi. W zeznaniu za rok
    > 2002 mogłem. Czy w zeznaniach za 2003 i 2004 też ?

    A kiedy zacząłeś odliczać?

    Maddy nie duch święty

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-04-14 10:35:32
    Od: Pacyko <T...@c...pl>

    w zeznaniu za rok 2001

  • 6. Data: 2003-04-14 10:47:50
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Pacyko napisał:

    > w zeznaniu za rok 2001

    I teraz ostatnie pytanie: co to znaczy "odliczac faktury"?
    Dokonywac nowych zakupów związanych z budową i je odliczac w
    poszczególnych latach czy tylko odliczac kwote przeniesiona z lat
    poprzednich na która nie starczyło podatku?

    W pierwszym przypadku - do roku 2004 włacznie.
    W drugim - do czasu aż się odliczenie wyczerpie cąłkowicie.

    A poza tym odpowiadaj POD cytatem.
    No i podawanie konkretnych informacji od razu, zamiast kazac sobie z
    gardła wyciągac jak najwieksza tajemnicę też trochę upraszcza sprawę.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2003-04-14 11:19:51
    Od: Pacyko <T...@c...pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > No i podawanie konkretnych informacji od razu, zamiast kazac sobie z
    > gardła wyciągac jak najwieksza tajemnicę też trochę upraszcza sprawę.

    Chodzi mi o kwoty na kontynuowanie budowy mieszkania kupionego od
    dewelopera w roku 2001. Np dzisiaj płacę 70 000, dostaje fakturę i chce
    tą kwotę odliczyć w zeznaniu podatkowym za 2003 rok. Się pytam czy mogę :)

    Pacyko (tym razem pod postem, chociaz zawsze wolałem nad ;) )

  • 8. Data: 2003-04-14 11:50:23
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Pacyko" <T...@c...pl> wrote in message

> [...]
    > tą kwotę odliczyć w zeznaniu podatkowym za 2003 rok. Się pytam czy mogę :)
    >
    > Pacyko (tym razem pod postem, chociaz zawsze wolałem nad ;) )

    Przez 4 lata od rozpoczęcia możesz dorzucać faktury do puli.
    Potem tylko odliczać to co już uzbierałeś aż do zera.

  • 9. Data: 2003-04-14 12:01:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Pacyko napisał:

    > Chodzi mi o kwoty na kontynuowanie budowy mieszkania kupionego od
    > dewelopera w roku 2001. Np dzisiaj płacę 70 000, dostaje fakturę i chce
    > tą kwotę odliczyć w zeznaniu podatkowym za 2003 rok. Się pytam czy mogę :)
    Nie bardzo rozumiem jak można kontynuować budowe kupionego mieszkania...
    Wykończy, ok, ale budować juz raz wybudowane?
    Przeciez nie kupiłeś iluśtam metrów sześciennych powietrza na wysokości
    planowanego 2 pietra, prawda? Deweloper nie mógł tez tego mieszkania
    sprzedać bo nie było czego.

    Może chodzi Ci o zaliczki?

    A może napiszesz dokładnie jak wygląda sytuacja, bo ja juz mam lekko
    dość zgadywanek a jakos nikt inny się twoich szarad nie kwapi rozwiązywać...

    > Pacyko (tym razem pod postem, chociaz zawsze wolałem nad ;) )
    Ta tez wole jeść samym widelcem i mieszać klopsa z ziemniakami na paćke,
    ale publicznie używam widelca i noża ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-04-14 13:55:00
    Od: "Matfiej" <m...@p...onet.pl>

    > Przez 4 lata od rozpoczęcia możesz dorzucać faktury do puli.
    > Potem tylko odliczać to co już uzbierałeś aż do zera.

    Niestety poinformowano mnie w US że tak nie jest, doliczać można tylko i
    wyłącznie, jeżeli zachowana została ciągłość wydatków, tzn, jeżeli kupione w
    2001, a w 2002 coś tam było dokupywane. Jeżeli koszty wynikły dopiero w 2003
    to niestety nie można doliczyć do ulgi budowlanej.
    Pozdrawiam
    Matfiej