    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    Date: Sat, 11 Jul 2015 19:04:54 +0200
    <mnoje9$iag$1@news.supermedia.pl> <mnojja$r9e$1@node2.news.atman.pl>
    <55a01b9f$0$8388$65785112@news.neostrada.pl>
    <mnplq9$sh2$1@node2.news.atman.pl>
    <55a0c0e3$0$27516$65785112@news.neostrada.pl>
    <mnqflk$h74$1@node1.news.atman.pl>
    <55a11dee$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
    <mnr7n5$b01$2@node2.news.atman.pl>
    <55a12c4a$0$27513$65785112@news.neostrada.pl>
    <mnrb73$edd$2@node2.news.atman.pl>
    <55a13d3c$0$2197$65785112@news.neostrada.pl>
    <mnresm$i13$1@node2.news.atman.pl>
    <55a14043$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
    <mnrgdp$ir5$1@node1.news.atman.pl>
    <55a14a3c$0$8366$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2015-07-11 o 18:54, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > i z punktu widzenia prawnego jest to OK? Nikt nie powie, że prowadzą
    > niezarejestrowaną działalność stowarzyszenia albo coś?

    Czy uważasz, że gdyby prowadzili normalną księgowość, to to
    niezarejestrowane stowarzyszenie czy działalność stałoby się
    zarejestrowanym stowarzyszeniem lub działalnością? Przecież
    rejestrowanie stowarzyszenia lub działalności nie polega (tylko) na
    prowadzeniu księgowości.

    > No i Papier Na MMM zamiast na RR jest OK?

    > Od razu wadzi? Rozważam i próbuję zrozumieć.

    Ciężko ci idzie ;)

    > Przecie nie napisałem ,,zgłasza ze spadkiem'' tylko, że spadkobiercy się
    > np. zgłoszą, bo znajdą fakturę zakupu na przykład.

    No to pisałem, że się takie rzeczy nie zdarzają. Zresztą jak mają
    znaleźć fakturę, skoro faktura idzie - jak to ją nazywasz - do pani
    księgowej rr.

    No i co ważne - przecież rr nie kupuje jakichś rzeczy, o które warto
    walczyć. Oczywiście jeśli gdzieś rr kupuje samochody dla dzieci, albo
    przynajmniej laptopy, to wówczas trzeba zainwestować w jakąś konsultację
    prawną, aby rodzice mieli świadomość konsekwencji i nie powielali twoich
    błędów, ale w normalnej klasie składki użytkuje się na bieżące potrzeby
    dzieci i nie zostają z tej działalności żadne ruchomości, na które by
    się łasili spadkobiercy.

    > Aby rozwiązać problemy, które są jak widać.

    To, że ty widzisz problemy, to nie znaczy że one są. Ba, znając cię
    uznałbym, że korelacja jest raczej odwrotna - skoro Przemek widzi gdzieś
    problem, to znaczy że go w rzeczywistości nie ma.

    > Ale moje rozumienie nic nie zmienia. Nie ja jestem decyzyjny. Nie, nie
    > wystawię faktury na 500 nazwisk rodziców, choćby dlatego, że Rada tak
    > nie zechce.

    To wystaw na radę. To, że ktoś kiedyś na ciebie będzie szukał haka i
    uzna, że od X lat powinieneś już mieć kasę fiskalną, jest mało
    prawdopodobne.

    Nie można jednak twierdzić, że z uwagi na ten twój konformizm, takie
    działanie jest zgodne z prawem i tylko do tego się tutaj odnoszę.

    --
    Liwiusz