    Date: Sat, 11 Jul 2015 19:24:03 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    <mnoje9$iag$1@news.supermedia.pl> <mnojja$r9e$1@node2.news.atman.pl>
    <55a01b9f$0$8388$65785112@news.neostrada.pl>
    <mnplq9$sh2$1@node2.news.atman.pl>
    <55a0c0e3$0$27516$65785112@news.neostrada.pl>
    <mnqflk$h74$1@node1.news.atman.pl>
    <55a11dee$0$8379$65785112@news.neostrada.pl>
    <mnr7n5$b01$2@node2.news.atman.pl>
    <55a12c4a$0$27513$65785112@news.neostrada.pl>
    <mnrb73$edd$2@node2.news.atman.pl>
    <55a13d3c$0$2197$65785112@news.neostrada.pl>
    <mnresm$i13$1@node2.news.atman.pl>
    <55a14043$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
    <mnrgdp$ir5$1@node1.news.atman.pl>
    <55a14a3c$0$8366$65785112@news.neostrada.pl>
    <mnric5$lg7$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 11.07.2015 o 19:04, Liwiusz pisze:
    > Czy uważasz, że gdyby prowadzili normalną księgowość, to to
    > niezarejestrowane stowarzyszenie czy działalność stałoby się
    > zarejestrowanym stowarzyszeniem lub działalnością? Przecież
    > rejestrowanie stowarzyszenia lub działalności nie polega (tylko) na
    > prowadzeniu księgowości.

    Ni o to pytam. Pytam, czy obracanie pieniędzmi nie implikuje jakiegoś
    problemu podatkowego. No bo jak ja (taki hepotetyczny, co nie ma
    działalności) np. będę kupował Urządzenia i sprzedawał Urządzenia na
    Allegro np. to przyjdzie US i powie ,,prowadzisz niezarejestrowaną
    działalność, ale prowadzisz''.

    > Ciężko ci idzie ;)

    Bo to jest wszystko postawione na głowie, że ja, zamiast prowadzić SWOJĄ
    działalność mam jeszcze być ekspertem prawa. Powiedz mi, ilu sprzedawców
    ogarnie temat? Przyjdzie MMM, kupi coś na RR i mu sprzedadzą i szlus. I
    nie, nie mów, że mam zatrudnić księgowego, bo księgowy nie siedzi na
    linii sprzedaży.

    > No to pisałem, że się takie rzeczy nie zdarzają. Zresztą jak mają
    > znaleźć fakturę, skoro faktura idzie - jak to ją nazywasz - do pani
    > księgowej rr.

    MMM zrobił sobie kopię, albo faktura była w PDFie i jest u niego na
    mejlu albo kupował dużo w tym sklepie i dostał podziękowania... Nie
    rozważaj prawdopodobieństwa tego zdarzenia ale skutek prawny, bo ten
    mnie ciekawi.

    > No i co ważne - przecież rr nie kupuje jakichś rzeczy, o które warto
    > walczyć. Oczywiście jeśli gdzieś rr kupuje samochody dla dzieci, albo
    > przynajmniej laptopy, to wówczas trzeba zainwestować w jakąś konsultację
    > prawną, aby rodzice mieli świadomość konsekwencji i nie powielali twoich
    > błędów, ale w normalnej klasie składki użytkuje się na bieżące potrzeby
    > dzieci i nie zostają z tej działalności żadne ruchomości, na które by
    > się łasili spadkobiercy.

    No wiesz, ostatnio kupowali rzutnik. A spadkobiercy np. śp. wujka mojej
    żony to wzięli nawet otwarte torebki z cukrem i inne rzeczy, które my
    byśmy zutylizowali ASAP. Więc jakby wykryli rzutnik za 2kzł to by na
    pewno się zgłosili...

    > To, że ty widzisz problemy, to nie znaczy że one są. Ba, znając cię
    > uznałbym, że korelacja jest raczej odwrotna - skoro Przemek widzi gdzieś
    > problem, to znaczy że go w rzeczywistości nie ma.

    No sorry, ale ja chciałem sprzedać po prostu RR Urządzenie i problem
    wywidziałeś TY.

    > To wystaw na radę. To, że ktoś kiedyś na ciebie będzie szukał haka i
    > uzna, że od X lat powinieneś już mieć kasę fiskalną, jest mało
    > prawdopodobne.

    Od 1 sprzedaży na 200zł kasa mi się nie zrobi. Więc te twoje straszenia
    kasowe pomijałem konsekwentnie, bo zupełnie nie one mnie tu ciekawią.

    > Nie można jednak twierdzić, że z uwagi na ten twój konformizm, takie
    > działanie jest zgodne z prawem i tylko do tego się tutaj odnoszę.

    No i ja się nie sprzeczam, że jest. Próbuję ogarnąć zagadnienie i
    zastanawiam się nad tym, jak to powinno funkcjonować tak, żeby było w
    pełni zgodne z prawem no i, co równie ważne, z obecnym stanem
    faktycznym, którego nie zmienię.