    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Działalność gospodarcza i praca na etacie
    Date: Fri, 27 Feb 2004 18:13:29 +0100

    On Fri, 27 Feb 2004, Renata Gołębiowska wrote:
    [...]
    >+ > Zależy jak opodatkujesz DG.
    >+
    >+ A co mam do wyboru? Pewnie istotny jest rodzaj działalności.
    >+ Obejmowałby tłumaczenia i/lub korepetycje i/lub najem.

    Nie podejmuję się występować w roli eksperta od klasyfikacji,
    nie bić :) Może ktoś zapoda... Najem pewnikiem (oprócz
    KPiR, obejmującej "niemal wszystko" - ale tylko niemal !)
    da się upchnąć w ryczałcie, ale na karcie to już nie
    podejrzewam.

    [...VAT...]
    >+ A jak się to ma do w/w działalności?

    Nie wiem, j.w.
    Jeśli chodzi o najem to jest istotne najem CZEGO.
    Lokale mieszkalne są AFAIK "zwolnione".
    [...koszty...]
    >+ > Oczywiście. Jeśli potrafisz wykazać że się starałaś ale
    >+ > "nie wychodzi" to jeszcze nie problem.
    >+
    >+ Serio? Jest przepis, który nakazuje się starać o pozyskanie zleceń
    >+ i w razie czego to udowodnić?

    Nie.
    Jest przepis określający co za koszty można "uznać": mianowicie
    koszty poniesione "w celu uzyskania przychodu". Wykładnia (m.in.
    wyroki sądowe) jest taka, że nawet jak przychodu nie ma "bo nie
    wyszło" to można (za pewnymi wyjątkami, są w rozdziale o amortyzacji !)
    uznać takie "celowe" wydatki na koszt.
    Jasnym jest że nie mając przychodu trzeba wtedy ZAMIAST przychodu
    dysponować DOWODEM że przychód był wysoce PRAWDOPODOBNY.
    IMHO (zaznaczam: IM*H*O) łażenie po firmach "w poszukiwaniu" dowodem
    prawdopodobieństwa nie jest, ale koszt sporządzenia oferty (konkretnej,
    z zadanym tematem, terminem i kwotami) - jak najbardziej świadczy
    o "prawdopodobieństwie".

    [...]

    Rozumiesz tak jak ja :)

    --