    From: "BP" <a...@f...it>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dzialalnosc gospodarcza (medycyna)
    Date: Thu, 17 May 2007 12:32:00 +0200

    Przepraszam, za FOPA :)

    Co do mojego postu - to pisałem z głowy - pół roku miałem problem i chodziło
    bardziej o zawyżenie podstawy wymiaru niż jej zaniżenie, ale na zasadzie
    stosunku pracy a nie "współpracy" - chciałem, zeby małżonka, wykonując pracę
    zgodną ze swoimi kwalifikacjami nie była przez ZUS dyskryminowana w np. w
    ciąży czy przy chorobowym, itd. Jako, ze mam znajomą w Zusie co mi dokładnie
    posprawdzała wszystko to wyszło, że przy takim dziwnym zatrudnieniu żony to
    kontrola będzie w zasadzie od razu, wysokość świadczeń będzie kwestionowana
    a nawet będą kwestionować "fakt zatrudnienia".

    Tak na marginesie tej dyskusji to ja się coraz bardziej skłaniam do
    przyjęcia innego modelu dla firmy rodzinnej (dla działąlności
    nieregularnej). Jak mam walczyć że coś nie KUP, tu haracz na ZUS którego i
    tak nie dożyję... to skłaniam się coraz bardziej do zarejestrowania sobie
    zoo. Czekam tylko żeby skończyć budowę domu i mieć swój stały adres. Koszty
    posiadania zoo będą rocznie znacznie niższe niż obowiązkowy haracz na zus, a
    wszystkie daniny kształtować będę mógł w zasadzie dowolnie - wg. potrzeby
    chwili. Wydaje mi się, że zoo jest sensowniejszym modelem, jak faktur jest
    malutko, działąlność rentowna, lecz nieregularna i często zmieniają się
    warunki. No i można połączyć model opodatkowania liniowego w zoo z
    korzyściami progrsywnymi (odliczenia) płacąc sobie z zoo->kieszeni. A dać po
    jednym udziale żonie i rodzicom, żeby nie mieć jednoosobowej zoo, załatwia
    wszystko...

    --
    Bart Prokop * http://bart.prokop.name/