    From: "Arek" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dzielenie się pieniędzmi z osobą bliską
    Date: Sat, 14 May 2005 15:30:48 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@pa5.ostroleka.cvx.ppp.tpnet.pl

    Arek napisał(a) w wiadomości: ...
    >Czy z punktu widzenia prawa wzajemne przelewanie sobie pieniedzy przez
    >narzeczonych powinno byc opodatkowane?

    Jest.

    >Czy jezeli narzeczony wynajmuje na siebie mieszkanie, to narzeczona
    >moze u niego zamieszkac?

    Kwestia warunków umowy najmu. US to chyba tylko do właściciela
    czy płaci podatek.

    >[...]
    >Wiem, ze to glupie, dlatego ciekawi mnie, czy sa jakies przepisy
    >odnoszace
    >sie od osob pozostajacych w scislym zwiazku emocjonalnym, choc nie
    > bedacych malzenstwem

    Np. konkubinat.
    Chyba też darowizna nieruchomości w zamian za dożywotnią opiekę
    (o ile się nie mylę, nie musi być to rodzina).
    Chcąc wyłączyć z dziedziczenia można twierdzić, że osoba obdarowana
    (nie tylko z rodziny) "postępowała rażąco niegodnie" w stosunku do zmarłego. Tu ma
    miejsce "negatywny" związek emocjonalny.

    Arek