  • 1. Data: 2005-05-13 14:44:48
    Temat: jak pozwolic synowi zamieszkac w mojej kamienicy?
    Od: "G" <b...@p...pf.pl>

    Jestem wlascicielka kamienicy. Chcialabym udostepnic jedno z mieszkan synowi
    i jego rodzinie. Jak zawrzec umowe z synem, by on mogl tam mieszkac nie
    placac mi czynszu ale takze zebym ja na tym nie tracila (strace chyba
    glownie na amortyzacji tego mieszkania a to duze mieszkanie)
    Pomozcie prosze .. :(

  • 2. Data: 2005-05-13 23:51:57
    Temat: Dzielenie się pieniędzmi z osobą bliską
    Od: "Arek" <a...@w...pl>

    Czy z punktu widzenia prawa wzajemne przelewanie sobie pieniedzy przez
    narzeczonych powinno byc opodatkowane?

    Czy jezeli narzeczony wynajmuje na siebie mieszkanie, to narzeczona moze u
    niego zamieszkac? Wiem, ze wszyscy tak robia, ale co na to prawo? Czy
    narzeczona moze wowczas zlozyc NIP-3 w nowym miejscu zamieszkania i
    przepisac sie do nowego US, zeby nie musiala jezdzic w 2 koniec polski? Czy
    US nie zapyta sie jej, jakie ma prawa do lokalu, a jak powie, ze mieszka u
    narzeczonego, to czy US nie podciagnie tego pod nieopodatkowane uzyczenie
    lokalu?

    Wiem, ze to glupie, dlatego ciekawi mnie, czy sa jakies przepisy odnoszace
    sie od osob pozostajacych w scislym zwiazku emocjonalnym, choc nie bedacych
    malzenstwem

  • 3. Data: 2005-05-14 01:16:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 May 2005, G wrote:

> [...]
    >+ placac mi czynszu ale takze zebym ja na tym nie tracila (strace chyba
    >+ glownie na amortyzacji tego mieszkania a to duze mieszkanie)

    ...obawiam się że tak... a przepis dziś (wczoraj ? Przedwczoraj ? :))
    odszukiwałem... i poslałem na grupę :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-05-14 13:30:48
    Temat: Re: Dzielenie się pieniędzmi z osobą bliską
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Arek napisał(a) w wiadomości: ...
    >Czy z punktu widzenia prawa wzajemne przelewanie sobie pieniedzy przez
    >narzeczonych powinno byc opodatkowane?

    Jest.

    >Czy jezeli narzeczony wynajmuje na siebie mieszkanie, to narzeczona
    >moze u niego zamieszkac?

    Kwestia warunków umowy najmu. US to chyba tylko do właściciela
    czy płaci podatek.

> [...]
    >odnoszace
    >sie od osob pozostajacych w scislym zwiazku emocjonalnym, choc nie

    Np. konkubinat.
    Chyba też darowizna nieruchomości w zamian za dożywotnią opiekę
    (o ile się nie mylę, nie musi być to rodzina).
    Chcąc wyłączyć z dziedziczenia można twierdzić, że osoba obdarowana
    (nie tylko z rodziny) "postępowała rażąco niegodnie" w stosunku do zmarłego. Tu ma
    miejsce "negatywny" związek emocjonalny.

    Arek

  • 5. Data: 2005-05-14 21:14:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 May 2005, Arek wrote:
    [...]
    >+ Chcąc wyłączyć z dziedziczenia można twierdzić, że osoba obdarowana
    >+ (nie tylko z rodziny) "postępowała rażąco niegodnie" w stosunku do zmarłego.

    wKwestiiFormalnej: jednak ostatecznie ocenia to sąd.... znaczy
    "stwierdzić" można, ale skuteczne owo stwierdzenia samo z siebie
    jeszcze nie jest.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-05-20 21:45:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 May 2005, G wrote:

> [...]
    >+ placac mi czynszu ale takze zebym ja na tym nie tracila (strace chyba
    >+ glownie na amortyzacji tego mieszkania a to duze mieszkanie)

    IMHO - dobrze piszesz... art.16.1 ustawy ("nie stanowią kosztów").
    A umowa w Kodeksie Cywilnym jest pod hasłem "użyczenie" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)