    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 14 Feb 2015 15:03:54 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Dzierżawa lokalu w budynku mieszkalnym na DG

    On Sat, 14 Feb 2015, ąćęłńóśźż wrote:

    > A nie jest aby tak, że jeżeli płatności są dokonywane przelwem, to ewidencja
    > "zeszycik" nie jest konieczna?

    "Zeszycik" IMO nie jest konieczny, ale ewidencję ma mieć *podatnik*
    a nie bank podatnika.
    Problem zbliżony do rowerzysty, który jedyne przednie światło
    ma na głowie ("czołówka").
    Nie widzę "zezwalajacej" podstawy prawnej.
    No chyba że w umowie z bankiem jest czarno na białym "prowadzenie
    ewidencji dla celów podatkowych" :P

    Ergo, ściągnięty listing (HTML/PDF/CSV,tekst) wyciągu z banku tak,
    tekst "no mogę sobie z banku ściągnąć" - nie.
    Aczkolwiek "normalna" kontrola, zapowiadająca żeby przygotować
    papiery na jutro, pozwoli się przygotować ;)
    No i pewnie *wielkiej* awantury o tę "niegotowość" nie będzie.
    Chyba... chyba że "z powodu donosu" i kontroler będzie wolał
    postępować bardzo formalnie.