  • 21. Data: 2002-05-10 18:50:36
    Temat: Re: EŚT - wyprowadzenie środka z ewidencji
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    cef wrote:

    > Czy ktoś mógłby podać jakie mogą być
    > przyczyny/powody wykreślania z EŚT zdatnego
    > do użytku
    > i sprawnego środka.

    Jeżeli to jest działalnośc osoby fizycznej, to wystarczy "przekazanie na
    wlasne potrzeby podatnika". Zdaje sie że w spółce osobowej tez tak mozna.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 22. Data: 2002-05-10 19:15:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    "przekazanie na
    > wlasne potrzeby podatnika". Zdaje sie że w spółce osobowej tez tak

    Nie chodzi mi o "tytuł", tylko o przyczynę.
    W ten sposób mogę po zamortyzowaniu
    np "zaprzestać używania" tych środków
    i je posprzedawać po 5 latach (bez podatku)
    Gdzieś jest haczyk, skoro odliczanie "używania i eksploatacji"
    (paliwo, opony, wymiana elementów i naprawy)
    np samochodu ciężarowego będącego
    własnością podatnika, a nie wprowadzonego do EŚT
    może skutkować podatkiem po sprzedaży takiego
    auta.

    CEZ

  • 23. Data: 2002-05-10 19:43:27
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    cef wrote:

    > Nie chodzi mi o "tytuł", tylko o przyczynę.
    > W ten sposób mogę po zamortyzowaniu
    > np "zaprzestać używania" tych środków
    > i je posprzedawać po 5 latach (bez podatku)
    Alez jeżeli chcesz je sprzedac dopiero po 5 latach od wyprowadzenia to nie
    ma zadnego haczyka. Wyprowadzasz - przekazujesz na wlasne potrzeby,
    przestajesz odliczac koszty tego środka dotyczące i amortyzację, czekasz 5
    lat.
    Po tych 5 latach możesz sprzedawać je na umowe kupna sprzedaży z PCC (jezeli
    wartość zalapie sie do PCC). I to jest absolutnie legalne i nkt Ci złego
    słowa nie powie.
    A jeżeli chcesz je sprzedać wczesniej, to bedzie to przychód z działalności,
    i tu nie ma zmiłuj.

> [...]
    > np samochodu ciężarowego będącego
    > własnością podatnika, a nie wprowadzonego do EŚT
    > może skutkować podatkiem po sprzedaży takiego
    Owszem ale problem dotyczy tych kluczowych 5 lat, po ich upływie nie ma juz
    dokumentów na podstawie których ktos mógłyby stwierdzic że używaleś tego
    samochodu w DG, i tyle.
    A nawet jeżeli je posiadasz, to US nie ma prawa o nie pytać ;-)
    I tyle.
    Nie bardzo rozumiem, w czym problem...

    Maddy

    --