    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: EW, było: spadek i podatek, dotyczy: "..VAT za paliwa.."
    Date: Mon, 16 May 2005 23:51:52 +0200

    On Mon, 16 May 2005, Kriss wrote:
    [...]
    >+ Nie ma żadnych wątpliwości,że przedmiotowy samochód jest środkiem transportu i
    >+ jest środkiem trwałym co do zasady generalnej i normy prawnej.

    Nigdy tego nie podważałem: googla można spytać iż moim zdaniem "od
    zawsze" wyposażenie to *są* ST. Również młotek za 5 zł (o ile
    przewidywany czas użycia przekracza rok !).

    >+ Od tej zasady generalnej Ustawa przewidziała wyjątek:

    Owszem: sprowadza się do stosowania innych niż dla ST zasad
    księgowych; nabycia nie *traktuje się* jak ST mimo iż definicję
    spełnia.
    Nie inaczej - i tylko o to poszło że *nie ma* *żadnych* "konsekwencji"
    o których uparcie piszesz (choćby post obok).

    >+ Do decyzji podatnika pozostawiono kwalifikację zakupu ale i ciężar dowodu co
    >+ do nie spełnienia definiowanych ustawowo warunków uznania za ST. W
    >+ przedmiotowym przypadku samochodu kluczowa będzie decyzja co do okresu
    >+ użytkowania

    Zlituj się.
    Przyjmij do wiadomości że ja się zgadzam na podpisanie protokołu
    rozbieżności: uważam że *nie ma* znaczenia okres użytkowania.
    Są różne czynniki powodujące iż "wygosniej" wpisać samochód
    do EST - ale *konieczne* to nie jest, bez względu na czas użytkowania.
    Może zostać wpisany do EW - i koniec. Przez kilkanaście lat jeśli
    trzeba.

    >+ spełnione bowiem są pozostałe warunki łączne definicji ST. I
    >+ jeśli ten przewidywany okres wynosi więcej niż rok to obliguje to do wpisania
    >+ do EST i wyboru metody amortyzacji.

    ...i powyższe stanowisko uważam za nieprawidłowe - za błąd
    w interpretacji.

    >+ Jeśli mniej &#8211; wpis do WP ale tylko z
    >+ powodu wymagań RMF co do obowiąku ujawnienia takiego zakupu. Przekroczenie
    >+ owego roku sprawia,że &#8222;automatycznie&#8221; spełniają się warunki łączne
    definicji
    >+ ST a dokonany zapis w EWP jest nie aktualny .
    >+ W korespondencji do zapisów Ustawy Minister zwolnił (znów odstępstwo od normy
    >+ generalnej) podatników w przypadkach nie przekraczania cezury ceny wytworzenia
    >+ lub nabycia poniżej 3500,00 z ujawniania w EST używając zwrotu &#8222;mogą&#8221;.

    To nie *minister* zwolnił, to *ustawa* zwalnia: słowo "mogą" zacytowałeś
    z art. 22d.1. ustawy. "Uznanie za KUP" implikuje zastosowanie innej metody
    księgowania danego składnika majątku - "na trwale".

    >+ Nie ma więc żadnych powodów dla nie przyjmowania do wiadomości, że nastąpiła
    >+ określona przepisami zmiana kwalifikacji czynności przyznającej lub
    >+ odbierającej uprawnienie w oparciu o zmianę stanu faktycznego.Widać to
    >+ wyrażnie w analogicznych sytuacjach złej kwalifikacji ŚT powyżej 3500,00.

    Kiedy ustawa wyraźnie *rozróżnia* klasyfikację ST <3500 zł i >3500 zł.
    Te dwa przypadki są nieporównywalne - ze względu na zapis art.22d.2.

> [...]
    >+ oddający istotę mojego wywodu;
    >+ Wyrok
    >+ z dnia 23 kwietnia 1999 r.
    >+ (III SA 5300/98)
    >+ O tym, czy dany składnik majątkowy jest środkiem trwałym, stanowią normy
    >+ prawne. Fakt nie wprowadzenia przez skarżących samochodu do ewidencji środków
    >+ trwałych nie miał żadnego znaczenia w rozpoznawanej sprawie. Sprzedaż przez
    >+ skarżących samochodu jest przychodem z działalności gospodarczej w rozumieniu
    >+ art. 14 ust. pkt 1 ustawy z 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    Przecież ten wyrok *nijak* nie przystaje do uznania czegoś za ST lub
    nie :) Do 2003 roku sprzedaż "składnika majątku wykorzystywanego w DG"
    stanowiła przychód z DG - bezwarunkowo. Bez realacji do innych
    definicji...

    >+ EOT ?

    EOT.
    My się nie przekonamy wzajemnie :) a ty nie chcesz się pogodzić
    z owym faktem !

    >+ Pozdrawiam Kriss

    wzajemnie, Gotfryd