    From: "Nixe" <n...@f...peel>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Emeryt a umowa o dzieło (trochę nietypowa sprawa)
    Date: Wed, 4 Jan 2006 22:00:18 +0100

    W wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0601040039340.2064@athlon>
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Hm... a nie jest to wcześniejsza emerytura albo jakieś inne
    > świadczenie socjalne, które jest "obcinane" w razie uzyskania
    > przychodu w pewnych kategoriach ?

    A co rozumiesz przez "wcześniejszą emeryturę"?
    Pan ma 63 lata i jest na emeryturze.
    Aha - na pewno nie są to "inne świadczenia socjalne"

    > Ale umowa "autorska" wbrew pozorom niekoniecznie jest przychodem
    > z działalności wykonywanej osobiscie. A nawet nie powinna być
    > (choć USy sądząc z opisów się nie czepiają).
    > Bo to jest przychód z praw majątkowych, inne źródło przychodu!

    Eee, obawiam się, że nie rozumiem.
    Co mają do tego prawa majątkowe?

    > ...a ja tylko hipotezę wysuwam, czego by można szukać w ustawie
    > o SUS albo jakimś podobnym wynalazku :)

    A co to jest SUS?
    Google nie za wiele mi pomogły :)

    > ??
    > No przecież to musi być umowa o prawa autorskie, nie ?

    No właśnie ja się o to pytam - czy to musi być umowa o dzieło w oparciu o
    prawa autorskie czy zwykła umowa o dzieło?

    > Czyli prawa majatkowe, dobrze gadam ?

    Nie wiem :) Nie mam pojęcia, co do tego mają prawa majątkowe.

    > Albo będziecie je odsprzedawać dalej, albo staną się u was WNiP,
    > prawda ?

    Przede wszystkim nie wiem, co to jest WNiP.
    Prosiłam o jak najbardziej łopatologiczne wytłumaczenie, bo nie jestem ani
    księgową ani kadrową, a tylko skromnym chemikiem, w dodatku nie pracującym w
    swoim zawodzie :)

    > ???
    > No na umowie "osobistej" można uznać 20% przychodu za KUP.
    > Bez dokumentów.
    > Prawda ?

    Ale co to znaczy?
    Napisz to tak, jakbyś 10-latkowi tłumaczył.
    Nie obrażę się :)

    --
    PozdrawiaM