    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Emigracja na stale do Irlandii a podatki
    Date: Sat, 15 Apr 2006 16:54:50 -0500

    Prawdziwa Blondynka wrote:
    > Witam,
    > wiem, ze ten temat byl ostatnio wilokrotnie poruszany w mediach, ale wciaz jedno
    > nie jest dla mnie jasne:
    > do polowy czerwca 2005 uzyskiwalam dochody w Polsce (stawka podatkowa 19%). W
    > polowie czerwca roku 2005 (a dokladnie 15 czerwca) wyjechalam na stale do
    > Irlandii, gdzie mieszkam i pracuje do dzis, i planuje pozostac jeszcze przez
    > wiele lat).
    > Czy moge zalozyc, ze moje centrum interesow zyciowych przenioslo sie do Irlandii
    > i ze wzgledu na to moje dochody z Irlandii z drugiej polowy 2005 nie powinny
> [...]

    zgadywanie co zrobi US to jak rzucanie monetą

    masz dwie wersje.
    a) rozliczyc się na pit-37 z tego co zarobiles w Polsce i wiecej się w
    Polsce już nie rozliczać.

    b) rozliczyć się na pit-36 uwzgledniajac zarobki w Irlandii (wplyną
    tylko na wysokość stawki zastosowanej do polskich pieniedzy, wiec
    ewentulanie trochę doplacisz) i za nastepny rok już zapomniec o Polsce.

    Problem polega na tym, że nikt nie zdefiniował co to jest centrum życiowe.
    Możesz założyć, że twoje centrum życiowe do 15 czerwca było w Polsce, a
    od 15 czerwca w Irlandii, a ponieważ nie da się roku podzielić na dwa,
    więc wybrałeś to państwo gdzie twoje centrum życiowe trwało dłużej czyli
    Irlandię. wówczas rozliczysz się wg wersji a).
    Szczególnie jeśli w Iralndii rozliczasz się tak jak rezydent czyli
    polski zarobek doliczyłaś do zarobków irlandzkich.

    Jeśli tak nie było, to zastosuj wersję b) dopłać parę złotych i miej
    święty spokój.