  • 11. Data: 2011-09-14 20:01:16
    Temat: Re: Etat i DG - zdrowotne
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello cef,

    > Odniosłem wrażenie z tonu wypowiedzi, że ta dodatkowa składka jest
    > uprawniona, sprawiedliwa i całkiem sensowna.

    Ona jest bez znaczenia po prostu.

    Niesprawiedliwa, nieuprawniona i całkiem bezsensowna jest składka
    społeczna i zdrowotna w przypadku dołujacej działalności bez ochrony
    etatu. Wtedy trzeba wyciągnąć z kieszeni co miesiąc 900PLN i - jak nie
    ma przychodów - nie ma z czego tego odpisać. Ani dzisiaj ani w
    przyszłym roku.

    > Nie o to chodzi. Mam wystarczająco dużo podatku z etatu, żeby
    > odpisać całą zdrowotną nawet gdybym nie osiągał dochodu z DG.
    > Bardziej chodzi mi o to co SDD napisał, choć troche przekoloryzował :-)

    Mam wrażenie, że to Ty tu przesadzasz. Naprawdę etat + DG to komfort w
    porównaniu z gołą DG.
    Przy gołej DG albo Ci się uda wykorzystać 2 lata ulgowej składki i
    jakoś wyciągnąć biznes na poziom zapewniający stałe dochody albo po
    prostu musisz działalność zakończyć.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-09-15 06:11:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ona jest bez znaczenia po prostu.

    To fakt - jest bez znaczenia. Można płacić, a świadczenie się nie zmienia.

> [...]
    > Przy gołej DG albo Ci się uda wykorzystać 2 lata ulgowej składki i
    > jakoś wyciągnąć biznes na poziom zapewniający stałe dochody albo po

    Chodzi bardziej o zasadę, a nie o to, czy wystarczy na coś podatku czy nie
    i czy działalność jest sensowna przy danym progu dochodów.
    A zasada opodatkowania tytułu do ubezpieczenia jest wg mnie idiotyczna.

  • 13. Data: 2011-09-15 07:28:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > miesięcznie z działalności mniej? Czy też łączny podatek z
    > działalności i etatu nie starcza Ci na odpis? To zamknij taką

    Co jest bezsensownego w prowadzeniu działalności, z której można zarobić
    choćby 100zł miesięcznie? Na przykład stawanie na targu raz w miesiącu.
    Bezsens? Głupota? Wytłumacz mi to, proszę.

    --
    Liwiusz