    From: "PiotrB." <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ewidencja Środków Trwałych
    Date: Tue, 22 Jan 2008 09:53:59 +0100

    Dnia 22-01-2008 o 00:30:21 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał:

    > Zajrzyj do ustawy i rozporządzenia, to Ci się wyjaśni :)
    > Nawet jak podatnik zamknie DG, to *przechowuje* EŚToWNiP i w razie
    > wznowienia działalności *kontynuuje* tęże ewidencję.

    czyli tak, dzięki:)

    > Na pewno zastosowałeś się do zalecenia, żeby przejrzeć tak ze 3000
    > postów z grupy i kilaset stron www, żadnego przykładu nie było? ;)
    > Tak, przykładu - nie mylić z obowiązującym wzorem (patrz niżej).

    dokładnie i mam jeszcze większy mętlik w głowie.
    a żadnego przykładu EŚT nie znalazłem niestety.
    chodzi mi o wypełnioną EŚT. najlepiej wiele różnych przykładów
    abym mógł sobie wybrać taki sposób, który mi najbardziej odpowiada,
    zrozumieć sens, wspólny mianownik.
    np. nie wiem czy powinienem dany środek trwały wpisywać
    co miesiąc aktualizując wartość umorzenia czy jakoś inaczej się to
    robi.

    > Popatrz na to inaczej: jak ewidencję VAT możesz sobie zaprowadzić
    > "jak chcesz", to masz dwa wyjścia: wziąć *jakieś* wzory i przemyśleć
    > sobie *dlaczego* się różnią (i tu tych kilka kilopostów pomaga)
    > albo na odwrót: wziąć ustawy, rozporządzenia, zrobić wzory
    > i dopiero potem przemyśleć, dlaczego nie pasują do innych istniejących ;)

    Czyli odkrywanie ameryki na nowo. czasu za mało a ryzyko popełnienia
    błędu ogromne:/ chyba, że zalecasz wcześniej skończyć parę lat
    prawa podatkowego na UW;/

    Piotr