  • Data: 2003-02-25 22:59:29
    Temat: Re: Ewidencja podatku naliczonego
    Od: i...@s...com (Lech Szczepaniak) szukaj wiadomości tego autora

    >Wychodze z założenia że okreslenie "przypadek szczególony" jest zrozumiałe?
    No niestety - nie jest. Co to jest szczegolony ? Moze chodzilo o
    szczegolny ? A moze znowu cos z kremem do rak? ;)
    Moj problem dotyczy jednej szczegolnej sytuacji a nie wszystkich
    mozliwych. Odpowiedz znalem ale potrzebowalem argumentow.

    >Sprzedajesz BEZ RACHUNKÓW (=BEZ FAKTUR, BEZ EWIDENCJONOWANIA
    >POSZCZEGÓLNYCH SRZEDANYCH TOWARÓW CO DO RODZAJU - widze że nie mozna
    >zostawiać żadnych luk bo rozumujesz zerojedynkowo).
    Prosze nie atakuj i nie obrazaj. Moge rzeczywiscie rozumowac
    zerojedynkowo, bo jestem programista ;)

    >rejestrujesz CO SPRZEDAJESZ to nie wiesz też z jakimi stawkami. Wiesz
    >tylko za ile sprzedałeś - podliczasz kase na koniec dnia i wiesz ile Ci
    >przybyło.
    >
    >Na deklaracji VAT musisz wykazać sprzedaż w rozbiciu na stawki VAT.
    >
    >Zadanie dla Ciebie: jak to wykonac w świetle zacytowanego artykułu 30
    >ust. 1 nie prowadząc ewidencji zakupu w rozbiciu na stawki?
    >
    >Jak dotad nikt nie wymyslił nic poze ewidencjonowanie zakupu wg. stawek
    >VAT. Może Ty zrobisz nam tu jakąs rewolucję.
    Masz racje.

    Znowu komplement. Pytanie dodatkowe. Czy w obecnych czasach duzo jest
    firm, ktore nie musza korzystac z kas fiskalnych ? Stosowanie kasy
    zapewnia, zdaje sie, obliczenie podatku wg stawek przy sprzedazy.

    >Pleciesz cos o budownictwie, czepiłeś sie tego nie wiadomo dlaczego.
    Dlatego, ze podalas w watpliwosc takie sytuacje, gdy VAT zalezy od
    odbiorcy.

    >Chciałeś wiedziec kiedy konieczna jest rejestracja zakupów wg. stawek VAT.
    >Otóż jest ona konieczna w jednym, specyficznym przypadku - HANDLU
    >BEZRACHUNKOWEGO W SYTUACJI BRAKU OBOWIĄZKU POSIADANIA KASY FISKALNEJ.
    >Alez otrzymałes odpowiedź! Chyba nawet dwa razy. Na przeszkodzie do jej
    >przyswojenia stoi tylko nieumiejetnośc czytania ze zrozumieniem.
    Skad przekonanie, ze nie zrozumialem.

    >Jakiego problemu?
    >Nie ma zadnego problemu. Jak wyjasnie czegos co nie istnieje może
    >komukolwiek przynieśc korzyść?
    Jest problem. Na wypadek kontroli dobrze jest miec gotowe
    wytlumaczenie, ze postepuje sia tak a nie inaczej. Moje stanowisko
    jest dokladnie takie jakie wynika z Twoich wyjasnien. Spowodowalem
    dyskusje, bo spotykam sie z opiniami, ze ewidencje zakupow, o ktorych
    dyskutujemy nalezy prowadzic i to z rozbiciem na stawki. Wlaciciele
    mniejszych firm jako argument przytaczaja wzory ewidencji "recznej".

    >Nie ma przepisów szczegółowych, nie ma delegacji dla ministra do wydania
    >tychże, nie ma okreslonego wzoru = US nie może sie czepiac formy czegos
    >co nie ma ustawowo okreslonej formy!
    Jest dotychczasowe orzecznictwo sadowe. Moze ktos inny spotkal sie z
    podejsciem do tego problemu - w praktyce - przez US?

    Jednak troche rabnieta to ty jestes ;)