    From: "Kasia & Pawel" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Export ze składu celnego
    Date: Wed, 16 Mar 2005 08:29:04 +0100

    Użytkownik "Lipas" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:796880923.20050315122803@tlen.pl...
    > Witam !
    >
    > Towar importowany z Azji, ale nie odprawiony tylko
    > pozostawiony na składzie celnym.
    > następnie sprzedaż bezpośrednio z tego składu do Rosji.
    > Towar nie wchodzi do polskiego obszaru celnego.
    > Czy dobrze kombinuję, że taka sprzedaż nie będzie
    > podlegała podatkowi VAT ?
    >

    > --
    > Pozdrowienia,
    > Lipas
    >
    > --
    > Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.prawo.podatki

    Wiesz co, ja mialam dokladnie taka sama sytuacje w firmie. Tez sie nad tym
    zastanawialismy dlugo i po konsultacjach telefonicznych z US zdecydowalismy
    sie to ovatowac, poniewaz nie masz sadu eksportowego potwierdzonego przez
    urzad celny wyjscia, towar taki wychodzi ze skladu na podstawie dokumentu
    przewozowego T1, a sklad celny jest uwazany za polski obszar celny.
    My placilismy od tego vat, chociaz jak sie logicznie zastanowic to nie jest
    to sprawiedliwe, bo kiedy masz import do skladu celnego to nie masz rowniez
    sadu importowego, ktory umozliwia odliczenie vat naliczonego, a zaplacic
    przy eksporcie musisz.