    From: "Kasia & Pawel" <k...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Export ze składu celnego
    Date: Wed, 16 Mar 2005 12:07:35 +0100

    Użytkownik "Lipas" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:198105363.20050316095020@tlen.pl...
    > Witaj Kasia,
    >
    > W Twoim liście datowanym 16 marca 2005 (08:29:04) można przeczytać:
    > tym
    > dokumentu
    > zaplacic
    >
    > Dzięki za odzew, ale nie bardzo rozumiem co trzeba zapłacić
    > eksporcie ???
    > Podkreślam, że chodzi mi o przypadek nieodprawionego towaru.
    > Tzn. przychodzi na skład i go nie odprawiam, a potem
    > sprzedaję do Rosji.
    > Wg mnie można się zastanawiać czy będzie to podlegało pod
    > VAT, ale jeśli nawet przyjąć że podlega to chyba ze stawką
> [...]

    W momencie sprzedazy do Rosji masz fakture sprzedazy, ktora zapwne
    wystawiles jako normalny eksport ze stawka 0%. Rozważając przypadek
    przychodzi na myśle, że można ta fakture potraktowac w dwojaki sposob:
    -traktujac to jako eksport- JEDNAK: fakture eksportowa mozna wykazac w
    deklaracji ze stawka 0% dopiero w momencie otrzymania potwierdzenia z UC
    wyjscia, ze eksport nastapil (pieczatka na sadzie z UC z data wyjscia
    towaru). Ty jednak nie mozesz potraktowac tego jako eksport, bo to eksport
    nie jest (nie masz sadu!)
    - traktujac to jako sprzedaz wlasnie ze skladu celnego- tu sie
    zastanawialismy i szukalismy w przepisach czy sklad celny jest polskim
    obszarem celnym, jesli jest obszarem polskim, musisz potraktowac to jako
    sprzedaz krajowa i zaplacic vat. Pani z US tak twierdzi, ale jest to
    interpretacja tylko telefoniczna.

    My postepowalismy w ten sposob: do Rosji wysylalismy fakture bez vatu, ale
    wewnetrznie w firmie obliczalismy vat 22% , wykazywalismy sprzedaz
    opodatkowana w rejestrze vat i placilismy go jako zobowiazanie do US, po
    debecie ksiegujac go w koszty.