    From: k...@t...pl (Lipas)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Export ze składu celnego
    Date: 16 Mar 2005 16:40:43 +0100

    Witaj Kasia,

    W Twoim liście datowanym 16 marca 2005 (12:07:35) można przeczytać:
    KP> My postepowalismy w ten sposob: do Rosji
    KP> wysylalismy fakture bez vatu, ale
    KP> wewnetrznie w firmie obliczalismy vat 22% , wykazywalismy sprzedaz
    KP> opodatkowana w rejestrze vat i placilismy go jako zobowiazanie do US, po
    KP> debecie ksiegujac go w koszty.

    hm, to byliście mocno w plecy...
    Rzeczywiście sadu wywozowego nie mamy...
    Ale rozważmy jeszcze:
    Miałem kontrolę przy zwrocie VATu, taką sprzedaż traktowałem
    jako export 0%. Pytali się o "czerwone" sady, ale
    wyjaśniłem, że to sprzedaż ze składu celnego. Sprawdzili
    wtedy symbol procedury celnej i było ok. Tyle że ta kontrola
    była przed 1-05-2004, a teraz nachodzą mnie wątpliwości.

    Reasumując, chyba trudno uznać że skład celny to polski
    obszar celny. Przecież na tym to polega, że tego nie
    wprowadzamy na polski obszar, tylko zostaje nieodprawione.
    Postępujecie bardzo nie korzystnie nie odliczają VATu
    importowego a jednocześnie naliczając należny od sprzedaży.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas