  • 1. Data: 2009-03-18 16:28:12
    Temat: FV do śmieci
    Od: lunakk <l...@b...o2.pl>

    Czy z punktu czysto prawnego, czy istnieje obowiązek, lub jakiś inny odgórny
    nakaz rozliczania, czy jakiejkolwiek innego ewidencjonowania faktur kosztowych?
    Dokładniej rzecz ujmując,kontrahent wystawił mojej firmie FV za wykonaną usługę,
    została ona zapłacona, ale z pewnych przyczyn nie chce wciągać ją w KUP, i to me
    pytanko to czy mogę porostu "wywalić ją do śmieci"?

    Bo kogo bym nie pytał, zawsze inna odpowiedź :)

    Pozdrawiam

    Lunakk

  • 2. Data: 2009-03-18 16:34:42
    Temat: Re: FV do śmieci
    Od: "Dawid" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lunakk" <l...@b...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w KUP, i to me pytanko to czy mogę porostu "wywalić ją do śmieci"?
    >
    > Bo kogo bym nie pytał, zawsze inna odpowiedź :)

    Wedlug mnie mozesz zniknac. Przeciez moze ci faktura zaginac a ty mogles
    zapomniec ze otrzymales fv.

  • 3. Data: 2009-03-18 16:38:51
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-03-2009 o 17:28:12 lunakk <l...@b...o2.pl> napisał(a):

> [...]
    > pytanko to czy mogę porostu "wywalić ją do śmieci"?
    >
    > Bo kogo bym nie pytał, zawsze inna odpowiedź :)

    Zakładam że pytasz o KPiR, spradź więc sobie to:

    http://www.infor.pl/podatki/przepisy-prawne/DZU.2003
    .152.0001475/Rozporzadzenie-Ministra-Finansow-w-spra
    wie-prowadzenia-podatkowej-ksiegi-przychodow-i-rozch
    odow.html

    ze szczególnym naciskiem na § 11.4(.3)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-03-18 16:39:12
    Temat: Re: FV do ?mieci
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-03-2009 o 17:34:42 Dawid <d...@p...onet.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "lunakk" <l...@b...o2.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Wedlug mnie mozesz zniknac. Przeciez moze ci faktura zaginac a ty mogles
    > zapomniec ze otrzymales fv.

    ... i w zależności za co to faktura dostać tęgie baty

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-03-18 17:44:30
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Tomek w <news:op.uqzxu1rbl60ql1@unk>:

> [...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > ze szczególnym naciskiem na § 11.4(.3)

    usługa towarem handlowym? ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2009-03-18 18:48:08
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-03-2009 o 18:44:30 TomN <s...@i...dyndns.org> napisał(a):

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > usługa towarem handlowym? ;P

    Usługa nie, ale miałem wrażenie że pytanie
    miało naturę ogólną a usługa była tylko przykładem

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-03-18 18:49:12
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > usługa towarem handlowym? ;P

    Tak na marginesie "dziełowiec" może wystawić FVAT
    która będzie się zaliczać do owej robocizny
    i wtedy niezaksięgowanie spowoduje nierzetelność KPiR.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-03-18 18:52:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-18, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Tak na marginesie "dziełowiec" może wystawić FVAT
    > która będzie się zaliczać do owej robocizny
    > i wtedy niezaksięgowanie spowoduje nierzetelność KPiR.

    A jak ów dziełowiec jest np. małżonkiem? ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2009-03-18 19:01:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 18-03-2009 o 19:52:04 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-03-18, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A jak ów dziełowiec jest np. małżonkiem? ;)

    IM(H)O nie ma to znaczenia podatkowo - podatki a sfera
    prawa cywilnego to dwa światy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 10. Data: 2009-03-18 19:02:40
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Tomek w <news:op.uqz3waxdl60ql1@unk>:

    > Tak na marginesie "dziełowiec" może wystawić FVAT
    > która będzie się zaliczać do owej robocizny
    > i wtedy niezaksięgowanie spowoduje nierzetelność KPiR.

    A co to "dziełowiec"? Bo ja kilka lat temu kupiłem usługę typu montaż
    pieca w kotłowni i w cenie był ten piec, tylko, że VAT był 7%.

    Przyznam, że nie miałem najmniejszej ochoty rozpatrywać za i przeciw
    od strony "usługodawcy", interesowało mnie tylko czy "łyknie"
    propozycję zmniejszenia kwoty, którą przedstawił -- o jakieś 1200PLN
    -- o dziwo sam zaproponował, że w takim razie fakturę na usługę za
    całość wystawi ;-)

    I dalej nie /kumam/ w czym rzecz z tym VAT przy jednoczesnej usłudze
    montażu i dostawie montowanego towaru.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]