  • Data: 2003-02-18 09:55:20
    Temat: Re: FV -- towar limitowany?
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    news:qot25vkar0v0mtlj1pcipgdb6gbnvr3sb0@4ax.com...

    > O! Dziwne, bo samo wydawnictwo twierdzi, że RUCH ich nie chce
    > rozprowadzać...

    Wydawcy zwykli tlumaczyc sie tym, ze RUCH ich krzywdzi.
    RUCH swiety nie jest, ale bez przesady...
    w kolportarzu jest ok 1600 tytulow. Za specjaln traktowanie trzeba placic.

    Wydawcy czesto szukaja "dziury w calym", a ze to zle wystawione, a to ze
    slo nadzielne...
    Tylko ze 8 m^2 powierzchni wystawowej w kiosku daje 50 cm^2 powierzchni na
    tytol.

    to ponizej 2,5 cm "dlugosci gazety" a nie kazdy kiosk ma 8 m^2 wystawy.

    > Ależ tak jeno zauważyłem....

    > Nie ma prawa. Przykro mi, ale nie ma i już. Jej obowiązkiem jest
    > wystawić FV. The End.

    Otoz ma. Moze postraszony zrobic cos, lecz ocene swoja ma i NIKT i nic
    tego mu nie zabroni.
    Acha mial Pan wskazac przepis nakazujacy wystawic FV natychmiast.
    Ja wyopatrzylem na razie taki, ktory nakazuje do 7 dni...

    > No patrzcie go spekulanta... Pieniędzy żałuje, żeby przyjechać za
    > tydzień...

    Moze pan wystawic upowaznienie do wystawienia FV bez podpisu odbiorcy
    i poczekac, za przyjdzie poczta...
    Tu specjalnie dla pana dodam :)

    > Mniej więcej tak, z tym iż karta nie jest obowiązkiem sprzedawcy, a FV
    > jest.

    Wiec jest okazja kopnac - kopmy...

    [...]
    > Oczywiście. Jestem bowiem demonicznym złośliwcem dręczącym kioskarki
    > na Śląsku....

    Wybaczy Pan, zal przez grzecznosc nie zaprzecze...

    [...]
    > Bo potrzebuję towar, który ona sprzedaje. A ona ma obowiązek mi go
    > sprzedać oraz wystawić stosowny dokument. Jeżeli jej się to nie
    > podoba, może zawsze zrezygnować ze sprzedaży. Wolny rynek, jak Pan
    > wspomniał.

    Alez pan uparty.
    GDYBY obiecala wystawic i nie wystawila...
    Ale ona obiecje wystawic,a Pan nie che czekac....

    Wiec powinien sie pan obrazic i odejsc...

    > No więc mówię, że albo FV dla mnie albo kasa, więc w czym problem?

    Ano w tym, ze JEJ sie nie oplaca...
    ONA tak uwaza...

    > Nie. Bowiem to urąga godności. Natomiast wypisaną na kartce w kratce i
    > zawierającą wymagane prawem elementy -- tak.

    No widzi Pan...NIe chialby Pan FV bo sie panu papier nie podoba..
    A Pani moze sienie podobac wypisana recznie...

    [...]
    > Przykro mi, ale prawo nie zezwala na takie działania.

    Prawo nie zabrania NIE sprzedawania.

    pan biorac fakture dla firmy ine jest "konsumentem".

    > To, że zostałem bez potrzebnej mi gazety i musiałem po nią udawać się
    > na drugi koniec miasta kilka dni później, co przyniosło mi realne
    > koszty, których bym nie poniósł, gdyby oni stosowali się do prawa.
    > Tak trudno to zrozumieć?

    Trudno.

    > Jak kupowałem obrączki, miałem podobny dylemat. ALbo kupić u
    > sprzedawczyni-dziwki, która mnie oszukała na 30zł oraz utracony wzorek
    > albo pozostać bez obrączek, bo w okolicy jest tylko jeden jubiler.

    Samo zycie..

    > Powiem wprost: Wali mnie to. Jeżeli nie chcą, niech zamkną punkt.

    A po co ?
    To "pana wali" a nie ich...

    > Tak, problem w opornych sprzedawcach.

    I co to panu przeszkadza.
    Prosze sobie otworzyc obok kiosk i sprzedawac lepiej..

    Boguslaw