    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: FV -- towar limitowany?
    Date: Wed, 19 Feb 2003 11:43:20 +0100
    <b28rq1$570$2@atlantis.news.tpi.pl> <b2ae81$iff$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <i...@4...com>
    <b2d6l6$bo5$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <0...@4...com>
    <b2ifg0$1p2$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <5...@4...com>
    <b2qhif$9sk$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <q...@4...com>
    <b2svrn$cm7$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <t...@4...com>
    <b2t7c4$r12$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>
    <P...@k...portezjan.zabrze.pl>

    news:Pine.WNT.4.50.0302191123150.-606115@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...

    > [...]
    >
    > Pic polega na tym, że wg naszego prawa wystawienie rachunku/faktury
    > *nie jest* częścią oferty.
    > Przykro mi, ale "oferta" o treści: "sprzedajemy gazety ale tylko
    > bez wystawiania faktur" wygląda na lekko nielegalną ;>

    Alez Godfrydzie.
    Pan Tristan z wlasciwa sobie swada pisal "ogolnie" wiec ja tez ogolnie.

    Oczywisce ze oferta z dopiskiem "nie wystawiamy FV" jest sprzeczna z prawem.

    > Po prostu - podobnie jak płacenie podatków, jest to *niezależny*
    > obowiązek powstały przy prowadzeniu DG i nie sposób się od niego
    > uchylić umową cywilną, jak na mój gust.

    No wlasnie.
    Jak tylko tak z ciekawosci pytam na jakiej podstawie mozna zadac wydnia
    FV -natychmiast.
    Klient otrzymuje "dowod wydania" czyli paragon z kasy rejestrujacej
    i osiwazenie, ze FV bedzie jutro.
    Mozesz mi wskazac jaki przepis jest "zlamany" ?

    > [dywagacje]
    > Przyznam że czasami byłbym skłonny uznać za dopuszczalne aby
    > wystawienie faktury było czynnością odpłatną :), ale *nie wolno*
    > tak zrobić i tyle. Podobnie odmowa przyjęcia zapłaty w określonych
    > nominałach (owszem, byli tacy) AFAIK zostanie przed sądem przegrana...
    > [koniec dywagacji]

    Ale np co powiesz o ofercie typu...

    W przypadku osob prowadzacych DG FV wystawiane beda po przedstawieniu
    oryginalow dokumentu z US o nadaniu NIP i pzostawieniu kserokopii do akt...

    > Może i masz rację.
    > Ale nasz ustawodawca tak *nie* uważa.

    Wiem, ze ustawodawca nie uwaza. Problem co MY mamy w tym wypadku robic.
    Nasylac na siebie kontorle "bo Pani na mnie burknella", czy postapic jak
    autor
    watku o nie podpisaniu FV - trzasnac drzwiami.

    > I z mocy prawa masz na głowie US, ZUS, GUS, Inspekcję Sanitarną
    > i parę podobnych (owszem, inspekcja może *tobą* się akurat nie
    > interesować - ale to nie znaczy że nie ma prawa !).

    Moge sie "nabywcy" prowadzacemu DG odwdzieczyc tym samym... US, Inspekcja...

    > I w owej "mocy" mieści się wystawianie faktur - nie w oparciu
    > o widzimisię :(

    Ja rozumuje tak.

    Sprzedawca mowiacy ze nie wystawi firmie FV osiwadcza tym samym, ze nie
    sprzeda.
    Pytanie - czy mozna nie sprzedac firmie...

    Panmietasz dyskusje o napisach "FV wystawiamy do 7 dni od daty zakupu" ?

    Boguslaw