  • Data: 2017-07-12 13:25:04
    Temat: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK ps
    Od: papuga <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kviat wrote:

> [...]

    Oj! Panowie.
    Przecież o to idzie cała ta batalia!

    Cały czas właśnie m.in. o tym myślę.

    _Nie_mam_w_systemie_możliwości_wystawienia_faktury_k
    orygującej_nabywcy_

    (sensu zmieniającej coś innego niż pozycje towarów i to do
    istniejącego w systemie dokumentu jeszcze)!

    Muszę ręcznie na druczku lub z innego programu (= to samo), czyli jak
    wprowadzić o tym informację do JPK_VAT (czerwcowy) - trzeba kleić pliki.

    Nie mogę wystawić niczego, co nie jest powiązane (pomijając noty itp.)

    Nie generują się dokumenty WZ do FV.

    Mogę wystawić FV do WZ, ale do WZ wypisanej od początku jako WZ.

    Nie mogę wystawić korekty do zeszłego ('16) roku (starego systemu, tak,
    była zmiana). Nie ma korekt do roku 2016 i kropka. Klienci byli
    uprzedzani. Nikt się nie zgłosił po korektę, ale być może ..

    Tutaj odniosę się do innych (ostatnio) postów. (przepraszam nie
    przeczytałem jeszcze kilku postów dyskusji z J.F, nie chciałem by
    umknęła obecna myśl).

    Info z US - oczywiście że nie ma na papierze (tego o nocie i wysłaniu
    jeszcze raz JPK).
    Nawet nie jest nagrana rozmowa.
    Od razu podważyłem tego sens. Zwłaszcza że Pani w US mogła nie ogarnąć
    całego kontekstu (50/50 że tak było).

    Co do ponownego wysyłania JPK, jeżeli kwoty z deklaracją się nie
    zmieniły.

    Ja uważam że testy danych klientów są.
    Primo: chcą sprawdzać zgodności kwot
    Drugie primo ;): chcą wykrywać fałszywe FV - zrobienie zestawienia
    wiążącego FV sprzedawcy z FV zaksięgowanego u kupującego to chyba
    banalnie proste zestawienie.

    A teraz taki przypadek jak krzyżówka (dosyć często przychodzą bo mamy
    dużo klientów).
    [BTW] Ostatnio przyszło takie "zabawne" :( - w oparciu o towar i
    daty dostaw). Księgowe przewracały oczami nad tym pismem.

    Przychodzi pismo: "prosimy o wykazanie FV wystawionych dla klienta A"

    Księgowa robi zestawienie. Dane w bazie FV z pomyłką ciągle są na
    klienta A.
    Przekazujemy dane. Wykazaliśmy że kupił , chociaż chłopina pojęcia nie
    ma jak, skąd. US (wg. pliku JPK też ma że A kupił u nas towar).
    OK, mógł przecież nie księgować.

    Przychodzi pismo: "prosimy o wykazanie FV wystawionych dla klienta B."

    Księgowa robi zestawienie ...
    no i tam nie ma wykazanej tej FV i nawet nie pamięta że coś tam z tym
    było.

    To co teraz powinien mieć US w swojej bazie w oparciu o JPK (mając na
    uwadze rzetelność ksiąg)?

    Wersję po nocie, czy przed?

    Jeżeli po nocie, to dla nas lepiej. Ewentualna krzyżówka (u nas w
    bazie poprawione) nie da [jakiego słowa mam użyć? - może:] pomyłkowych
    danych.
    I jeszcze zaczynam się gubić co będzie "rzetelne" wg. US, dane w bazie
    poprawione o dane z noty, czy JPK pomyłkowe i nie poprawione.

    Ja wiem, że tam nie pracują idioci, ale czemu zawsze muszą wychodzić z
    kasą. W większej firmie zawsze coś tam się znajdzie. Choćby pierdoła.

    Jeżeli poprawię JPK bez noty, "czerwone światełko" i brak normalnego
    wytłumaczenia.
    Poprawię, ale mam notę - dlaczego to nota a nie korekta nabywcy.

    Nie poprawię? - niezgodne JPK sprzedawcy i JPK nabywcy.

    Tak, dużo ludzi nie ogarnia jeszcze tego patrzenia na 3 strony
    zagadnienia jednocześnie. Jak przyjdzie im wysyłać JPK, będą odkopywać
    ten wątek :)?

    Czyli: Jak system komputerowy nie ma "korekty nabywcy" - nie kupować
    programu.

    [ciach]