  • Data: 2017-07-12 20:42:28
    Temat: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK ps
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-07-12 o 18:01, papuga pisze:
    > On Wed, 12 Jul 2017 16:02:03 +0200
    > Kviat wrote:
    >
    > Kiedyś był osobny pr. Sprzedażowy i osobny księgowy. Wystawiało się
    > korekty z powiedzmy excela.
    > Tak, ręcznie do rejestru. Mniejsza o to.

    :):)

    > What? Jeżeli tak, to pardon. Ale przecież te linki o tym nie mówią.

    Mówią... na litość... sam je teraz cytujesz poniżej.

    > Kto i gdzie to napisał w tym wątku, że korekty _nabywcy_ nie idą do
    > JPK_VAT?
    > """

    Od samego początku jest o tym mowa.
    Chyba niezbyt uważnie czytasz.

    > 36. Jak należy uwzględnić korektę nabywcy na fakturze sprzedaży
    > gdzie zmienić w JPK i rejestrze , w jakim okresie?
    >
    > Zależy od przyczyny korekty. Zasadniczo - zmiana nabywcy jest
    > dokonywana fakturą korygującą (lub notą korygującą) i nie wpływa to na
    > JPK_VAT.

    TU POWYŻEJ JEST O TYM MOWA.
    Nie wiem co w tym jest niezrozumiałego...

    Faktura korygująca (na bieżąco) zostanie uwzględniona w JPK_FA
    > jak każda inna faktura.

    I co w tym jest niezrozumiałego?

    > """
    > Pisze "nie wpływa" i że ...,
    > OK, od tego jest JPK_FA by dodatkowo rozbić to na atomy (i poplątać
    > wszystko jeszcze bardziej?).

    Nie.
    jpk_fa jest do faktur/dokumentów (czyli również korekt faktur) które nie
    wpływają na kwotę/zmianę kwoty podatku VAT (w skrócie... w dużym
    uproszczeniu, żeby nie rozwlekać).

    > Ze słów "nie wpływa" i "zostanie uwzgledniona w JPK_FA" mam
    > wyinterpretować, że nie wykazuje się w JPK_VAT?

    A co innego można z takiego zdania "wyinterpretować"?

    > To nie mogli zwyczajnie
    > napisać "nie wykazuje się w JPK_VAT" ?

    Przecież napisali zwyczajnie...

    > A może kwota 0.0 takiej korekty nie wpływa na VAT?

    BINGO!

    > Co poeta miał na myśli?

    To co napisał.

    > W moich plikach JPK_VAT.xml są wykazane korekty z kwotami ujemnymi.
    > Oczywiście są to "zwykłe" korekty.

    Bo one _wpływają_ na wysokość zobowiązania podatkowego...

    > Czemu wyrzucić.

    Jeszcze pytasz?
    Wyrzucić, bo nie ma _podstawowej_ funkcjonalności.

    > Takich programów jest wiele.

    Nie. Takich programów nie ma wiele.
    Podaj jeszcze jeden przykład takiego programu.

    (Nie wątpię, że w odmętach internetu można znaleźć różne informatyczne
    wynalazki i programistyczne druciarstwo, ale to żaden argument.)

    > To JPK skomplikowało
    > sytuację.

    Co skomplikowało? Że trzeba rekordy z bazy wywalić do formatu xml
    zgodnie ze specyfikacją? To problem tylko techniczny, nie ma nic
    wspólnego z księgowością. Tu się nic nie zmieniło.

    > I teraz już tak, może taki program wyrzucić, albo poradzić
    > sobie jakoś (np. zostać informatykiem). Napisałem wyżej wniosek; nie ma
    > korekt nabywcy? - no to może być kicha.

    Nie. Podałem Ci sposób jak wystawić korektę, gdy nie ma wprost opcji
    "korekta nabywcy".

    Program, który nie może wystawić korekty do dokumentów historycznych,
    których nie ma w bazie, to program który powinno się odinstalować
    natychmiast po zauważeniu tego faktu. Z definicji. Niezależnie od tego
    czy wprowadzono jpk, czy konieczność księgowania różowych słoni.

    > Zaczynamy abstrahować od sytuacji. Wszędzie tabuny klientów czekających

    To nie jest abstrahowanie od sytuacji. Nie potrzeba kolejki klientów po
    korektę. Na Twoim przykładzie widać, że wystarczy jeden, żeby Twoja
    księgowość na kilka dni zamarła z wrażenia.

    > po korekty (może jak ktos sprzedaje przez internet to ma takie
    > problemy, link:
    > http://ksiegowosc.infor.pl/podatki/vat/faktura/74257
    4,Jak-skorygowac-bledne-dane-nabywcy-na-fakturze.htm

    Mam nieodparte wrażenie, że to jest jeden z linków, który podałem Ci w
    jednym z pierwszych postów tej dyskusji. O ile nie w pierwszym.

    Czy Ty w ogóle czytasz posty, na które odpowiadasz?
    O rozróżnieniu jpk_vat i jpk_fa też była mowa od samego początku...

    > Ma BO magazynu, ma BO sald KH. Z saldami kont był problem
    > większy.

    A możesz napisać jaki to był problem?
    Bo zawsze wydawało mi się, że wklepanie PK to standard dla
    księgowego/księgowej, a nie problem.

    > Wprowadzili ręcznie, świat się nie wywrócił.

    A jak mieli wprowadzić?
    Co dziwnego w tym, że przy rozpoczynaniu pracy z programem trzeba
    początkowe stany wklepać ręcznie?

    > (j.w.) Przed JPK nie było to problemem. Teraz się stało.

    Problem był wcześniej. Dopiero wprowadzenie jpk ten druciarski problem
    ujawnił.
    (Ale nie chcę przesądzać, zainstaluję demo, popatrzę...)

    > No dobrze. Nie zależało mi na podawaniu, bo i po co.
    > d g c s . p l
    > - Pakiet Firma, (pełne) demo działa 30 dni, ma jakieś tam przykładowe
    > dane. Tylko wydruki z napisem "DEMO" i nip 0000.
    > Działa na firebird 2.5 (instaluje na życzenie w trakcie), instaluje się
    > chyba na C:/dgcs/), raczej łatwe do usunięcia (cos ze 120MB instalka).

    Dziękuje.
    Będę miał dłuższą chwilę na zmarnowanie, to zainstaluję. Podzielę się
    obserwacjami.

    > Po raz kolejny tłumaczę dla jasności to: 'nic nadzwyczajnego', bo co raz
    > się powtarza w innych miejscach: "wystaw FV do WZ".

    Nie znam tych miejsc i pierwsze słyszę, żeby coś takiego rozwiązało Twój
    problem (nawet związku z Twoim problemem nie widzę).
    Nie przeczytałeś takiej rady ode mnie, dlatego nie zrozumiałem dlaczego
    do naszej dyskusji to wtrąciłeś.

    > [ciach]
    > Zaczynasz wpadać w amok złośliwości ;)

    To nie było złośliwe :) Pisałeś, że masz dużo klientów... to był podziw
    dla heroicznej postawy.

    > Co w tym takiego niesamowitego. Widać radzimy sobie :P Dać nam medal.

    \ /
    \ /
    \ /
    ($)

    Proszę.

    > Mówię tylko o przypadkach szukania kasy jak pójdzie dyrektywa
    > "przycisnąć".

    I tak szukają i tak szukają.
    A ja mówię tylko, że nie warto się podkładać dla takiej pierdoły.

    > Jakie poprawić? - aha - że poprawiłem w bazie i powinienem cofnąć czas?
    > Na stronach MF (czy coś) pisało, że ponowne wysłanie danych (z cyfrą
    > 2-korekta, albo i nie - po najnowszej dacie pliku) zastępują poprzednie.
    > Czy analizują zmiany jak nie było zmian w kwotach? - pewnie tak.

    No po coś ten nowy plik ktoś wysłał :) No chyba nie dlatego, że się nic
    nie zmieniło :):)

    > Wyślę - kara?
    > Nie wyślę - kara. ?

    Masz jakieś złe doświadczenia z US :) Trauma jakaś :)
    Każdy kontakt z US kończy się u Ciebie karą?

    Ty może powinieneś kupić inny program do księgowości :):)

    > Ty że nie wysyłać, info z US koniecznie wysyłać. OOoodjazd.

    Nie zapominaj, że zrobisz jak uważasz. Tutaj, to tylko i wyłącznie luźna
    dyskusja.
    Jestem daleki od tego, żeby Ci mówić jak masz postąpić.

    > Ale my nie wysyłamy jpk_fa. Powinniśmy? Nie jesteśmy "duzi".

    Jak poproszą. Przecież była o tym mowa. Wiele razy. Nie czytasz postów,
    na które odpowiadasz.

    Zauważą niezgodność danych w jpk_vat to poproszą o wyjaśnienia. Będą
    potrzebować, to poproszą o jpk_fa.
    Faktura korygująca w jpk_fa będzie świadczyła o tym, że wcześniej
    niezgodność zauważyłeś i zdążyłeś to "naprawić" _bez_wezwania_ do
    naprawy ze strony US.
    Zawsze lepiej jest samemu naprawić błąd/pomyłkę, zanim US zauważy ;)
    Ważne też jest "w jakim stylu" te błędy naprawiasz :P

    > i męczy mnie już ten temat. Dajmy sobie odbój. Coś tam zdecydujemy,
    > mamy jeszcze kilka dni.

    Ale wiesz, że to grupa dyskusyjna, a nie poradnia? ;)
    Mogłeś nie zaczynać :)

    Pozdrawiam
    Piotr