  • 1. Data: 2002-08-07 19:56:13
    Temat: Fakt.VAT a pieczatka ??
    Od: "wojsob" <w...@w...pl>

    Witam !!!

    Czy na fakturze VAT "musi" czy "powinna" byc pieczatka firmy ktora ja
    wystawia.
    A moze wystarczy sam podpis osoby upowaznionej do jej wystawienia.

    Dziekuje i POZDRAWIAM:
    WojSob

  • 2. Data: 2002-08-07 20:26:51
    Temat: Re: Fakt.VAT a pieczatka ??
    Od: "L.Cyfer" <l...@N...onet.pl>

    wojsob wrote:
    > Witam !!!
    >
    > Czy na fakturze VAT "musi" czy "powinna" byc pieczatka firmy ktora ja
    > wystawia.
    > A moze wystarczy sam podpis osoby upowaznionej do jej wystawienia.

    Musi być pieczeć firmowa.

    L.C.

  • 3. Data: 2002-08-07 21:01:08
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "L.Cyfer" <l...@N...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Musi być pieczeć firmowa.

    Jesteś pewien?

    Karol

  • 4. Data: 2002-08-07 21:09:14
    Od: "Mich" <p...@w...pl>

    Użytkownik "wojsob" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam !!!
    >
    > Czy na fakturze VAT "musi" czy "powinna" byc pieczatka firmy ktora ja
    > wystawia.
    > A moze wystarczy sam podpis osoby upowaznionej do jej wystawienia.

    par.35 Rozporządzenia Min Fin z 22.03.02 okresla co powionna zawierac
    faktura.
    Nie ma tam ani slowa o pieczatce - wobec tego pieczatka nie musi byc.
    Podpis za to musi byc.

  • 5. Data: 2002-08-07 21:40:28
    Od: "Ryszard G." <r...@p...fm>

    Użytkownik "L.Cyfer" <l...@N...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Musi być pieczeć firmowa.
    >
    > L.C.

    I to w dwóch miejscach. W nagłówku, tak by przykryć wydrukowane dane
    (najlepiej daty) i na dole na czytelnym podpisie wystawiającego fakturę, tak
    by nazwiska nie dało się odczytać.

    To co napisałem powyżej wnioskuję jednie na podstawie wielu faktur, które
    nasi pracownicy otrzymują w sklepach (detal).

    A tak na poważnie, w przepisach VAT nie ma nic o pieczątkach.

    pozdrawiam
    Ryszard G.

  • 6. Data: 2002-08-08 05:45:34
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    L.Cyfer wrote:

    > Musi być pieczeć firmowa.
    L.Cyfer cos dawno na ziemi nie gościł... parędziesiąt lat...
    Może przypomnij sobie co powinno byc na fakturze zgodnie z przepisami,
    a potem sie wypowiadaj.

    Musza byc pełne dane nabywcy i sprzedawcy, NIP (z wyjątkiem nabywcy - osoby
    nie prowadzącej DG lub rolnika indywidualnego).
    Musi byc czytelny podpis wystawcy i odbiorcy lub imie, nazwisko i podpis
    (nieczytelny? :-)
    Nie ma ani słowa o pieczęciach. To tylko nasza polska pieczątkomania.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2002-08-08 06:02:43
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    [...]
    > Musi byc czytelny podpis wystawcy i odbiorcy lub imie, nazwisko i podpis
    > (nieczytelny? :-)
    Kodeks Cywilny nie zna pojecia "czytelny" podpis. Podpis identyfikuje osobe
    (podpis na czeku na przyklad), natomiast "czytelny" podpis nie jest uznawany
    np. przez sad - kazdy grafolog podwazy jego autentycznosc. Rozplenilo sie
    obecnie to pojecie nie majace podstawy prawnej. Wielokrotnie ostatnio mialem
    spory z wymagajacymi "czytelnego" podpisu. Zostalo np. zakwestionowane pismo
    z imienna pieczatka urzednika samorzadowego, pieczatka urzedu, bo "podpis
    jest nieczytelny" - podpis, ktory tenze urzednik stawia na czekach i
    przelewach dysponujac finansami urzedu! Paranoja urzednicza. Wiec moze tu,
    na tej grupie probujmy myslec rozsadnie.
    WSm

  • 8. Data: 2002-08-08 06:18:36
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

    > przelewach dysponujac finansami urzedu! Paranoja urzednicza. Wiec moze tu,
    > na tej grupie probujmy myslec rozsadnie.
    > WSm

    na p.s.p.p. najpierw są paragrafy, interpretacje, ..... a na końcu
    rozsądek :-)
    ( nie wiem, w którym miejscu jest myślenie )
    i tak powinno pozostać, bo musimy tańczyć wbrew rozsądkowi.

    Piotr

  • 9. Data: 2002-08-08 08:36:52
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "WSm" <w...@s...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > [...]
    > Kodeks Cywilny nie zna pojecia "czytelny" podpis

    Rozporzadzenie tez nie mowi niec o "czytelnym podpiszie"
    (jesli mnie pamiec nie myli).

    Maja byc nazwiski imie i podpis osoby UPRAWNIONEJ do otrzymania i
    wystawienia faktury.

    Bdy ktos prosi mnie o "czytelny podpis" pisze drukowanymi literkami

    Boguslaw Szostak

    i tu skladam normalny zwyczajny podpis.

    oswiadczajac, ze moj "czytelny podpis" to nie podpis.

    nikt nie zaprotestowal

    Poza ty staram sie, zby u stalych dostawcow to ich komputer pisal me imie
    inazwisko.

    Boguslaw

  • 10. Data: 2002-08-08 09:00:42
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "WSm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > np. przez sad - kazdy grafolog podwazy jego autentycznosc. Rozplenilo sie
    > obecnie to pojecie nie majace podstawy prawnej.

    Polecam lekture Ordynacji podatkowej:
    § 29 ust. 1 pkt. 5

    Pozdrawiam,
    Karol