  • 1. Data: 2006-04-24 14:08:00
    Temat: Re: Faktura VAT
    Od: "news.vogel..pl" <www#goldap..net>

    > czy osoba wystawiajaca fakture VAT, bez wzgledu na forme platnosci musi
    > sie na tej fakturze podpisac i podbic pieczatka? Nigdzie nie znalazlem
    > przepisu, ktory mowi o taki obowiazku. Oczywiscie pomijajac przepis o
    > elektronicznym przesylaniu dokumentow handlowych.

    Przeczytaj rozporządzenie ministra finansów z 25/05/2005 w sprawie (..)
    wystawiania faktur (...) Dz.U. nr 95 poz. 798 rok 2005

    Tam nic nie ma o pieczątkach i podpisach jako elementach wymaganych na
    fakturze. Wiec tego na fakturze nie musi być. Moze, ale nie musi.

    pozdrawiam, jacenty
    --
    www.goldap.info.pl

  • 2. Data: 2006-04-24 14:09:19
    Temat: Faktura VAT
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    Witam,
[...]
    Reseller
    GG:1794

    Homo Sapiens Non Urinat Contra Ventum...

  • 3. Data: 2006-04-24 19:47:03
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e2im73$q91$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Reseller <r...@o...pl> pisze:

    > czy osoba wystawiajaca fakture VAT, bez wzgledu na forme platnosci
    > musi sie na tej fakturze podpisac i podbic pieczatka?

    Nie musi.
    Czy na fakturach z tepsy, sieci komórkowych itp. masz podpis wystawcy i
    pieczątki?

    --
    Nixe

  • 4. Data: 2006-04-26 11:27:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Nixe napisał(a):
    > W wiadomości <news:e2im73$q91$1@atlantis.news.tpi.pl>

    > Nie musi.
    > Czy na fakturach z tepsy, sieci komórkowych itp. masz podpis wystawcy i
    > pieczątki?

    Akurat nie najlepszy przykład, bo te faktury "od zawsze" były zwolnione
    przez przepisy szczególne z konieczności podpisywania w czasach gdy
    istniał ogólny wymóg popisywania faktur.
    Pieczątka na fakturze nie był nigdy wymagana (tzn. odkąd pojawił się VAT
    i faktury VAT).

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2006-04-26 18:40:36
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e2nlhq$qsk$3@nemesis.news.tpi.pl>
    Maddy <m...@e...com.pl> pisze:

    > Akurat nie najlepszy przykład, bo te faktury "od zawsze" były
    > zwolnione przez przepisy szczególne z konieczności podpisywania w
    > czasach gdy istniał ogólny wymóg popisywania faktur.

    A czym tłumaczono ten przywilej?

    --
    Nixe

  • 6. Data: 2006-04-26 19:19:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Nixe napisał(a):
    > W wiadomości <news:e2nlhq$qsk$3@nemesis.news.tpi.pl>

    > A czym tłumaczono ten przywilej?

    Ty tak na poważnie????

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2006-04-26 20:00:50
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e2oh71$9t1$2@nemesis.news.tpi.pl>
    Maddy <m...@e...com.pl> pisze:

    > Ty tak na poważnie????

    A co Cię tak dziwi?
    Po prostu chciałabym wiedzieć dlaczego jedni wystawcy faktur zwolnieni byli
    z konieczności podpisywania, a inni nie.
    Odpowiedź "bo takie były przepisy" jest mało wyczerpująca :)

    --
    Nixe

  • 8. Data: 2006-04-26 22:22:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Nixe napisał(a):
> [...]
    > byli z konieczności podpisywania, a inni nie.
    > Odpowiedź "bo takie były przepisy" jest mało wyczerpująca :)

    Ok, zapytaj jasnowidza albo ówczesnego ministra finansów.
    Tylko oni znają odpowiedź.
    Decyzję, kto ma podpisywać faktury a kto nie podjął minister finansów
    jednoosobowo bo sejm dał mu uprawnienia, żeby niektóre rzeczy sam sobie
    doprecyzował jak uzna za stosowne. I doprecyzował jak mu sie widziało.

    Możemy sobie spekulować co (albo kto) na jego decyzje mogło mieć wpływ.
    Spekulacje są wyczerpujące, tyle że wyczerpują na ogół spekulujących a
    nie temat a ja jestem ciut śpiąca.

    Marudzisz, nie masz większych problemów niż stan emocjonalny ministra w
    czasie wydawania rozporządzenia które dawno nie obowiązuje?

    Spróbuj znaleźć odpowiedź dlaczego, jako jedyni w unii musimy
    kolekcjonować stosy durnych papierków żeby udokumentować dostawę
    wewnatrzwspólnotową i wymuszać podpisy na specyfikacjach czego
    kontrahenci z innych krajów nie rozumieją bo unijne przepisy nie
    stawiają takich wymogów.
    Cała rzesza przedsiębiorców, czasem dużych, usiłuje sie dowiedzieć
    dlaczego minister tak zarządził i d... blada. A ty się czepiłeś starego
    rozporządzenia.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2006-04-27 06:05:29
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e2orrc$6rk$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Maddy <m...@e...com.pl> pisze:

    > A ty się czepiłeś

    Jeśli już to czepiłAś.
    A poza tym wyluzuj kobieto, zadałam tylko zwykłe pytanie. Ani nie marudzę,
    ani się nie czepiam.
    Jeśli nie znasz odpowiedzi to piszesz po prostu "Sorki, nie wiem dlaczego.
    Tak po prostu było" i koniec.
    Po co te bezsensowne wywody?

    --
    Nixe

  • 10. Data: 2006-04-27 08:10:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Apr 2006, Nixe wrote:

    > W wiadomości <news:e2nlhq$qsk$3@nemesis.news.tpi.pl>

    > A czym tłumaczono ten przywilej?

    Czy "ogólny wymóg podpisywania" nie dotyczył przypadkiem OBU stron?
    Dawno było ;) i nie pamiętam.
    Ale już widzę jak z wielką radością lecisz z kopią f-ry do telekomu
    albo wydajesz kolejne 2,90 na list polecony ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)