  • 11. Data: 2011-09-29 17:16:36
    Temat: Re: Faktura VAT-MP - czy można wcześniej naliczyć podatek należny
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Od kiedy to urząd skarbowy zwraca nadpłaty bez wezwania?

    Nie bez wezwanie ale po złożeniu korekty i pisma co zrobić z nadpłatą.

  • 12. Data: 2011-09-29 20:38:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Sep 2011, Arkadiusz Dymek wrote:

    > W sumie to jeszcze jedna rzecz jest dla mnie niejasna (ale to już moje
    > lenistwo) - czy jeżeli na fakturze VAT-MP jest podana data zapłaty to ma ona
    > jakieś znaczenie dla odprowadzenia VAT?

    DATA ZAPŁATY czy TERMIN ZAPŁATY, bo to dwie różne rzeczy?

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2011-09-30 06:57:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 29 Sep 2011 18:08:24 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Ale jeśli skoryguję przed 25 listopada, to nie ma żadnej niedopłaty.

    W praktyce skorygujesz wtedy gdy US zakwestionuje rozliczenie. A oni to
    zrobią przed 25 listopada ale za 5 lat tuż przed terminem przedawnienia -
    gdy "wyhodują" już odpowiednie odsetki.

  • 14. Data: 2011-09-30 07:02:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello jureq,

    Friday, September 30, 2011, 8:57:35 AM, you wrote:

    > W praktyce skorygujesz wtedy gdy US zakwestionuje rozliczenie. A oni to
    > zrobią przed 25 listopada ale za 5 lat tuż przed terminem przedawnienia -
    > gdy "wyhodują" już odpowiednie odsetki.

    Ale jakie odsetki? Jeśli pieniądze były cały czas w dyspozycji urzędu,
    to nie ma odsetek.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2011-09-30 07:25:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 30 Sep 2011 09:02:41 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Ale jakie odsetki? Jeśli pieniądze były cały czas w dyspozycji urzędu,
    > to nie ma odsetek.

    Są. A dlaczego napisałem 3 posty wcześniej. Nie będę powtarzać.

  • 16. Data: 2011-09-30 07:44:42
    Od: Arkadiusz Dymek <n...@n...no.no>

    W dniu 9/29/2011 10:38 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > DATA ZAPŁATY czy TERMIN ZAPŁATY, bo to dwie różne rzeczy?

    Oczywiście termin. Datę zapłaty może wpisać chyba tylko wróżka.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 17. Data: 2011-09-30 09:39:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Sep 2011, Arkadiusz Dymek wrote:

    > Oczywiście termin.

    :)
    Poza wyjątkami wymienionymi w ustawie nie ma znaczenia.

    > Datę zapłaty może wpisać chyba tylko wróżka.

    Piszesz "na fakturze", a co poniektórzy na fakturze umieszczają
    również potwierdzenie zapłaty :) (tudzież gwarancję i inne
    dokumenty). Przeszkód nie ma, nie jest to część faktury ale
    właśnie "na fakturze".

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2011-09-30 09:40:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Sep 2011, jureq wrote:

    > Są.

    Swoją drogą, jakby kandydaci na posłów szermowali przynajmniej
    obietnicami wprowadzenia poprawek do takich absurdów, to bym
    rozumiał :P

    pzdr, Gotfryd