  • 1. Data: 2007-03-27 06:56:18
    Temat: Faktura VAT dla 2 osób fizycznych ?
    Od: Vonnegut79 <v...@W...onet.pl>

    Witam,

    Mam problem, sprzedaję samochód będący ŚT w mojej firmie klientowi który
    nie jest podmiotem. Problem jest tego typu iż klient ma prośbę o
    wystawienie faktury na niego i na jego brata - w celu uzyskania jego
    zniżek przy OC. Faktura jest ze stawką zwolnioną VATu. Dzwoniłem do
    mojego US i pracownik zajmujący się rozliczaniem VAtu powiedział, że to
    nie powinien być kłopot, że ustawa o wystawianiu faktur nie mówi nic o
    fakturach tylko na jedną osobę, bo może być faktura na 3 osoby będące
    spółką cywilną... (ale oni są wtedy podmiotem...)

    Czy może lepiej nie kombinować wystawić fakturę na 1 osobę, a oni mają
    jakiś prawny sposób by podzielić to auto miedzy siebie i dopiero wtedy
    zarejestrować ?

    Dzięki za wszelkie odpowiedzi :)

    Vonn

  • 2. Data: 2007-03-27 08:57:37
    Temat: Re: Faktura VAT dla 2 osób fizycznych ?
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 27 marca 2007 08:56
    (autor Vonnegut79
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <euaf7t$nem$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Czy może lepiej nie kombinować wystawić fakturę na 1 osobę, a oni mają
    > jakiś prawny sposób by podzielić to auto miedzy siebie i dopiero wtedy
    > zarejestrować ?

    A może wystaw 1 FV na 1 i drugą na 2, po pół samochodu ? :D

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

  • 3. Data: 2007-04-02 09:28:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Mar 2007, Vonnegut79 wrote:

> [...]
    > ustawa o wystawianiu faktur nie mówi nic o fakturach tylko na jedną osobę, bo

    Moim zdaniem to był kompetentny urzędnik :)

    > Czy może lepiej nie kombinować

    IMVHO az takie "kombinowanie" to nie jest!

    pzdr, Gotfryd