    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura VAT dziwnie liczona
    Date: Fri, 3 Dec 2004 20:58:15 +0100

    On Fri, 3 Dec 2004, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ >>+ s=22 to wg wzoru wychodzi 22/-21
    >+ >>+ Czy cos nie tak licze?
    [...]
    >+ > Tak, żle liczysz.
    >+
    >+ no bo juz nie wiem jak w tych szkolach ucza,
    >+ ze dorosli ludzie nie wiedza ze 22% to to samo co 0,22

    Boguś, czepiasz się.
    Grześ wcale nie powiedział że 22% to co innego 0,22.
    On do wzoru (pomijając prawidłowość) wziął i wstawił po prostu
    podatek o wysokości 22 RAZY :)
    Biorąc pod uwagę iż podatki dochodowe w wysokości 98% na świecie
    już podobnoż bywały :] - to w przeliczeniu na podatek pośredni
    (czyli JAKBY zamiast dochodowego zaaplikować pośredni i chcieć
    uzyskać taki sam efekt) wychodziłoby to 50 razy (5 000%).
    Znaczy: widać nie jest to takie niemożliwe ;) - jakby nie to
    że VAT kosi WSZYSTKICH :] Do takiej wysokości podatku płaconej
    "powszechnie" społeczeństwa jeszcze nie przywykły ;>
    BTW: przypomnę iż w starożytności bywały bunty spowodowane
    podniesieniem podatku do wysokości 3% (trzech procent).
    Biorąc pod uwagę iż my w liberalnej wersji płacimy 19%
    dochodowego + 22% VAT co daje 31,12% obciążenia - to mamy
    10-krotne przewyższenie.
    Myślę że starożytni TEŻ by nie uwierzyli że to możliwe...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)