  • 1. Data: 2004-12-01 09:19:22
    Temat: Faktura VAT dziwnie liczona
    Od: Krzysztof Krasoń <K...@o...pl>

    Cześć,
    Mam pewien problem, kupilem usluge poprosilem o fakture VAT i na tej
    fakturze mam taki zapis :

    Cena netto: 234 zl
    Podatek VAT: 66 zl
    Cena brutto: 300 zl

    Widac wyraznie ze vat liczyli od ceny brutto 300*0.22 = 66 zl.
    Czy moglby mi ktros powiedziec czy to jest poprawne ?(strzelam ze nie)

    Czy musza mi taka fakture poprawic niezaleznie od tego jak dawno
    wystawili ? (będzie już z miesiąc może dlużej)
    Niestety nie zwrócilem uwagi na to gdy odbieralem fakture.

    Pozdrawiam,
    --
    Krzysztof Krasoń

  • 2. Data: 2004-12-01 10:25:15
    Temat: Re: Faktura VAT dziwnie liczona
    Od: "rok" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Krasoń" <K...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:slrncqr36h.o7j.Krzysztof.Krason@ennyn.dsv.agh.e
    du.pl...
> [...]
    >
    > Widac wyraznie ze vat liczyli od ceny brutto 300*0.22 = 66 zl.
    > Czy moglby mi ktros powiedziec czy to jest poprawne ?(strzelam ze nie)

    Jestem pewien, że jest to poprawne. Już nie raz przerabiałem ten temat
    z wieloma osobami. Okazuje się, że nawet księgowe nie wiedzą o takiej
    możliwości. Jest to poprostu sprzedaż liczona od brutto. Miło jeśli jest
    to napisane na Fv, jeśli nie ma to wyjdzie przy księgowaniu.

    > Czy musza mi taka fakture poprawic niezaleznie od tego jak dawno
    > wystawili ? (będzie już z miesiąc może dlużej)

    Nie muszą, bo zrobili to zgodnie z prawem.

    rok

  • 3. Data: 2004-12-01 10:33:08
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/1/2004 11:25 AM, Użytkownik rok napisał:

> [...]
    > z wieloma osobami. Okazuje się, że nawet księgowe nie wiedzą o takiej
    > możliwości. Jest to poprostu sprzedaż liczona od brutto.

    Ejże! Jeszcze się nie zapoznałeś z par. 15 rozporządzenia
    (Dz.U.2004.97.971)?

    > Nie muszą, bo zrobili to zgodnie z prawem.

    A jednak faktura korygująca jest konieczna.

    --
    gefragt

  • 4. Data: 2004-12-01 10:33:19
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    rok <r...@p...onet.pl> wrote:
    > możliwości. Jest to poprostu sprzedaż liczona od brutto. Miło jeśli jest

    "Sprzedaż liczona od brutto"? Co to za wynalazek? Przecież tutaj wyraźnie
    jest naliczone 28,2% VATu.

    P.

  • 5. Data: 2004-12-01 10:41:24
    Od: Krzysztof Krasoń <K...@o...pl>

    Dnia 01.12.2004 rok <r...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > możliwości. Jest to poprostu sprzedaż liczona od brutto. Miło jeśli jest
    > to napisane na Fv, jeśli nie ma to wyjdzie przy księgowaniu.

    Hmm, a mógl byś mnie odeslać do jakiegoś dokumentu,paragrafu żeby mógl
    sie poklócić z księgowymi z pracy ? :)
    Po prostu oprogramowanie tego nie chce przelknac, bo badz co badz, ma
    chyba znaczenie wielkosc VAT (66 zl zamiast 54 zl).

    Pozdrawiam,
    --
    Krzysztof Krasoń

  • 6. Data: 2004-12-01 10:53:37
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Paszczak pisze:

    > "Sprzedaż liczona od brutto"? Co to za wynalazek? Przecież tutaj wyraźnie
    > jest naliczone 28,2% VATu.
    >
    > P.

    Jest taki wynalazek jak VAT liczony od brutto,
    ale ty wyraznei komus sie w glowie pomieszlao...

    Minister WYRAZNIE pisze jaknalezy liczyc "VAT od brutto"
    i bynajmniej nie lioczy sie tego jak na owej
    ZLE WYSTAWIONEJ FAKTURZE..

    jesli s jest stawka VAT to brutto mnozy sie przez

    s/(1-s) by wyliczyc netto od brutto.
    (tyle matematyka)

    Pan Minister w swej laskawosci nawet to policzyl
    i wyniki przyblizone podal,
    ktore zamias t dokladnego
    wzoru stosowac zezwolil

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-12-01 10:59:20
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    chwileczkę.... poprawienie takiej faktury jest konieczne....
    a wystawca powinien podziękować jeszcze za pokazanie błędu...
    przecież bądź co bądź sam też ma w związku z tym błąd w deklaracji VAT i
    prędzej czy później dostanie pismo z US, żeby to poprawic.

    pozdrawiam
    monika

  • 8. Data: 2004-12-01 11:01:57
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Kalina pisze:

> [...]
    > przecież bądź co bądź sam też ma w związku z tym błąd w deklaracji VAT i
    > prędzej czy później dostanie pismo z US, żeby to poprawic.

    Pytanie czy on w ogole SKLADA deklaracje VAT..

    Po tym numerzene bylbym tego taki pewny

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-12-01 11:05:30
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/1/2004 11:59 AM, Użytkownik Kalina napisał:

> [...]
    > przecież bądź co bądź sam też ma w związku z tym błąd w deklaracji VAT i
    > prędzej czy później dostanie pismo z US, żeby to poprawic.

    W deklaracji jako obrót może wykazywać wartości brutto.

    --
    gefragt

  • 10. Data: 2004-12-01 11:51:37
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Wed, 01 Dec 2004 12:05:30 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, du hast mich
    gefragt napisał(a):

    > W deklaracji jako obrót może wykazywać wartości brutto.

    W jakiej deklaracji ?

    --
    Mieczysław
    ----