    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura VAT jak to zrobić?
    Date: Thu, 10 Oct 2002 23:38:28 +0200

    On Wed, 9 Oct 2002, Nest_m wrote:

    >+ Wiem, że pytanie jest banalnie proste ale ni do końca poszukuję
    >+ odpowiedzi czy kwota netto dla przykładu 100 musi być ubruttowiona na
    >+ fakturę i wtedy stanowi kwotę netto czyli 100/(dla niektórych 0,84
    >+ innych 0,82)

    Nie, to jest *bardzo szczególny* przypadek, kiedy *zezwala się*
    na liczenie w technologii "do góry nogami", tj. wtedy jeśli
    z przyczyn (patrz ustawa, nie chce mi się :] sprawdzać)
    dopuszcza traktowanie jako 'wartości bazowej' kwoty
    brutto. To jest WYJĄTEK, i wtedy kwota 100 jest kwotą
    *brutto*.

    >+ czy też nie interesuje mnie ta 1 opcja tzn ubruttowiona
    >+ i wtedy od 100/0,84=119,05 i wyliczamy VAT 26,19 i kwota brutto
    >+ 145,24.

    No nie, teraz to nawet US z karnym naliczeniem 30% przebiłeś ;>

    >+ Czy powinno być 100 x 22% VAT tj 22 i kwota brutto 122????

    Tak jest 'normalnie'

    >+ Czy jest na to jakiś przepis i jaki sposób jest poprawny i dlaczego

    Zeznaj nam, czy ustawę o VAT widziałeś na oczy ???
    Leży i się marnuje... (www.infor.pl, *.hoga.pl i mnóstwo
    innych miejsc)

    Pozdrowienia, Gotfryd