  • 1. Data: 2002-10-09 16:25:27
    Temat: Faktura VAT jak to zrobić?
    Od: "Nest_m" <n...@2...pl>

    Wiem, że pytanie jest banalnie proste ale ni do końca poszukuję
    odpowiedzi czy kwota netto dla przykładu 100 musi być ubruttowiona na
    fakturę i wtedy stanowi kwotę netto czyli 100/(dla niektórych 0,84
    innych 0,82) czy też nie interesuje mnie ta 1 opcja tzn ubruttowiona
    i wtedy od 100/0,84=119,05 i wyliczamy VAT 26,19 i kwota brutto
    145,24.
    Czy powinno być 100 x 22% VAT tj 22 i kwota brutto 122????
    Czy jest na to jakiś przepis i jaki sposób jest poprawny i dlaczego
    jeżeli jest wśród szanownych grupowiczów ktoś z tą wiedzą to za
    poradę i pomoc serdeczne dzięuję,
    pozdrawiam
    Nest_m

  • 2. Data: 2002-10-09 17:28:56
    Temat: Re: Faktura VAT jak to zrobić?
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    > innych 0,82) czy też nie interesuje mnie ta 1 opcja tzn ubruttowiona
    > i wtedy od 100/0,84=119,05 i wyliczamy VAT 26,19 i kwota brutto
    ?????????????????????? - co to jest ???????????

    ----------------------R--E--K--L--A--M--A-----------
    ---------------
    Kiedy bakterie atakuja gardlo odpowiedz kontratakiem i wejdz na
    serwis http://pogoda.interia.pl sponsorowany przez Septolete

  • 3. Data: 2002-10-09 17:49:57
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 9 Oct 2002 18:25:27 +0200, "Nest_m"
    <n...@2...pl> zakodował:

    >Czy powinno być 100 x 22% VAT tj 22 i kwota brutto 122????

    To jest zrozumiałe i prawidłowe, to co wcześniej napisałeś, napisz
    jeszcze raz, tym razem po polsku, bo nie rozumiem.

    >Czy jest na to jakiś przepis i jaki sposób jest poprawny i dlaczego
    >jeżeli jest wśród szanownych grupowiczów ktoś z tą wiedzą to za
    >poradę i pomoc serdeczne dzięuję,

    Ustawa i rozporządzenie o VAT.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-10-10 09:02:56
    Od: "Milo" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Nest_m" <n...@2...pl> napisał w wiadomości
    > Wiem, że pytanie jest banalnie proste ale ni do końca poszukuję
    Wszystko co napisałeś bylo bardzo intrygujace.
    Rzeczywistosc jest jednag szara i smutna:
    Są dwa przypadki
    1
    100 jest kwota netto i wtedy
    VAT =(100*0,22) = 22; brutto = 122
    2
    100 jest kwota brutto i wtedy
    netto = 100 *100/122 = 81,97, VAT =(81,97*0,22) lub (100-81,97) =18,03

    Twoje 0.82 lub 0.84 to dokładnie 100/122 czyli 0,81967213114
    Wszystkie liczby odpowiednio zaokrąglone.

    Co skad i dlaczego pozostawiam Twojej dociekliwosci.
    Informacji szukaj w podrecznikach matematyki dla ucznów szkoł podstawowych.

    Pozdrawiam

    Jacek
    PS
    Czy jestes inforamtykiem?

  • 5. Data: 2002-10-10 21:38:28
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Oct 2002, Nest_m wrote:

> [...]
    >+ odpowiedzi czy kwota netto dla przykładu 100 musi być ubruttowiona na
    >+ fakturę i wtedy stanowi kwotę netto czyli 100/(dla niektórych 0,84

    Nie, to jest *bardzo szczególny* przypadek, kiedy *zezwala się*
    na liczenie w technologii "do góry nogami", tj. wtedy jeśli
    z przyczyn (patrz ustawa, nie chce mi się :] sprawdzać)
    dopuszcza traktowanie jako 'wartości bazowej' kwoty
    brutto. To jest WYJĄTEK, i wtedy kwota 100 jest kwotą
    *brutto*.

    >+ czy też nie interesuje mnie ta 1 opcja tzn ubruttowiona
    >+ i wtedy od 100/0,84=119,05 i wyliczamy VAT 26,19 i kwota brutto
    >+ 145,24.

    No nie, teraz to nawet US z karnym naliczeniem 30% przebiłeś ;>

    >+ Czy powinno być 100 x 22% VAT tj 22 i kwota brutto 122????

    Tak jest 'normalnie'

    >+ Czy jest na to jakiś przepis i jaki sposób jest poprawny i dlaczego

    Zeznaj nam, czy ustawę o VAT widziałeś na oczy ???
    Leży i się marnuje... (www.infor.pl, *.hoga.pl i mnóstwo
    innych miejsc)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-10-10 22:04:57
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 9 Oct 2002, Sebastian D-D wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > 145,24.
    >+ ?????????????????????? - co to jest ???????????

    To jest VAT brutto brutto, czyli policzony algorytmem dla
    kwoty brutto i dodany raz netto i raz brutto :)
    Lepiej niech tego p.minister [an*ti*eche*lon*censure ;)]
    nie czyta, bo ZUS już taki patent (pt. kwota netto, brutto,
    brutto brutto :]) stosuje ;> i dowiesz się że od jutra obowiązuje
    w podatkach :[

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-10-11 08:30:57
    Od: "Andrzej Tokarski" <a...@a...com.pl>

    napisał

> [...]
    > dopuszcza traktowanie jako 'wartości bazowej' kwoty
    > brutto. To jest WYJĄTEK, i wtedy kwota 100 jest kwotą

    Witam,
    Nie taki znów "bardzo szczególny przypadek" i wyjątek, skoro może się do
    niego zastosować każdy, kto rozlicza się z odbiorcami wg cen brutto, a więc
    właściciele sklepów, zakładów usługowych dla ludności itp.
    Co więcej - jest to wskazane i wygodne, gdy kwota na fakturze powinna się
    zgodzić z tą z paragonu, co na fakturze liczonej od netto różnie wychodzi.

    Pozdrawiam
    AJT

  • 8. Data: 2002-10-11 10:39:08
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Oct 2002, Andrzej Tokarski wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Witam,
    >+ Nie taki znów "bardzo szczególny przypadek" i wyjątek, skoro może się do

    A bo to wyjątek przedmiotowy, a nie podmiotowy :)
    Zgadza się, autor oryginalnego postu zaczął nakładać
    na siebie oba obliczenia - dlatego "ciągnąłem linię
    graniczną" :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-10-12 13:37:47
    Od: "Milo" <J...@w...pl>

    Witam
    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...>
    Zgadza się, autor oryginalnego postu zaczął nakładać
    > na siebie oba obliczenia - dlatego "ciągnąłem linię
    > graniczną" :)
    Koledzy ksiegowi jak zwykle oderwani od zycia ;-)
    Autor oryginalengo postu moze miec racje.
    Jesli zalozymy, ze 100 to kwota za robote "bez faktury", to jesli klient
    chce tzw "papier", kwote należy "ubruttowić":
    1 podatek PIT 100/0,81 = 123,46
    2 podatek VAT 123,46*1,22 = 150,62

    Ale tak "ubruttowiaja" tylko mieczaki. Faceci z jajami ubruttowiaja za 12%

    Pozdr

    jacek

  • 10. Data: 2002-10-12 13:52:01
    Od: Kaizen <x...@c...sz>