  • 1. Data: 2002-11-30 15:31:38
    Temat: Faktura VAT - w jakim czasie od momentu zakupu?
    Od: "NN" <s...@w...pl>

    W jakim czasie od momentu zakupu klient może zażądać o de mnie faktury VAT?
    Jeśli jest to w kolejnym miesiącu to czy wszystko jest OK jeśli na paragonie
    jest inna data a na fakturze inna (inny miesiąc)?

    z góry dzięki za odpowiedzi

  • 2. Data: 2002-11-30 17:04:10
    Temat: Re: Faktura VAT - w jakim czasie od momentu zakupu?
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "NN" <s...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:asalsm$t6p$1@news.tpi.pl...
    > W jakim czasie od momentu zakupu klient może
    zażądać o de mnie faktury VAT?

    temat był wałkowany nie tak dawno w tym wątku
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.s
    oc.prawo.podatki&tid=4967630
    lub tutaj
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=lang_pl&ie
    =UTF-8&oe=UTF-8&threadm=ait6qi%24alg%241%40news.tp
    i.pl&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3DTermin%2Bwystawieni
    a%2Bfaktury%26hl%3Dpl%26lr%3Dlang_pl%26ie%3DUTF-8%
    26oe%3DUTF-8%26selm%3Dait6qi%2524alg%25241%2540new
    s.tpi.pl%26rnum%3D1

    a jak to czasami wygląda w praktyce opowiedział mi
    wczoraj znajomy, otóż dokonał zakupu 27 listopada
    w sklepie komputerowym (cos na 50zł), otrzymał
    paragon fiskalny a wczoraj zgłosił sie z rządaniem
    wystawienia faktury, usłyszał że nie jest to
    mozliwe bo oni maja w sklepie taki program który
    nie umozliwia wystawiania faktur w późniejszym
    terminie i koniec - nie wystawi,
    - to może całkowicie recznie
    - nie ręcznie nie wystaiamy bo mamy komputer a w
    ogóle to my sie pytamy czy ma być faktura czy
    paragon
    - zgadza się tylko że brakło informacji że nie nie
    jesteście w stanie wystawic faktury vat w
    późniejszym terminie i to zgodnie z ordynacja
    podatkową

    Kwota była mała więc kolega sobie odpuścił
    udawadnianie swoich racji ale podobno pan w
    sklepie aż się prosił żeby mu coś udowodnić.

    Reasumując ja bardzo często spotykam sie z
    terminem "fakturę wystawimay w ciągu tygodnia" ale
    na grupie pojawiły się głosy że i 30 dni i 3 m-ce
    (ordynacja pod) ... zresztą poczytaj :)

    Pozdr.
    Sark

  • 3. Data: 2002-12-01 20:49:43
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 30 Nov 2002 18:04:10 +0100), "Sark"
    <w...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >mozliwe bo oni maja w sklepie taki program który
    >nie umozliwia wystawiania faktur w późniejszym
    >terminie i koniec - nie wystawi,

    Ależ w jakim późniejszym terminie? FV wystawia z datą dzisiejszą, DATĄ
    WYSTAWIENIA, żadne wstecz. A jedynie DATĘ SPRZEDAŻY ustawia wstecz.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 4. Data: 2002-12-01 20:59:10
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tristan Alder"
    <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ależ w jakim późniejszym terminie? FV wystawia z
    datą dzisiejszą, DATĄ
    > WYSTAWIENIA, żadne wstecz. A jedynie DATĘ
    SPRZEDAŻY ustawia wstecz.

    Byc może że to właśnie o niemożność ustawienia DS
    chodziło albo po prostu trafiło na niekumatych
    zupełnie.

    Sark

  • 5. Data: 2002-12-02 20:57:10
    Temat: OT: Faktura VAT [...]
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Nov 2002, Sark wrote:
    [...]
> [...]
    >+ a%2Bfaktury%26hl%3Dpl%26lr%3Dlang_pl%26ie%3DUTF-8%
    >+ 26oe%3DUTF-8%26selm%3Dait6qi%2524alg%25241%2540new

    Zaśmiecę grupę, ale może mi wybaczą: moje prywatne
    wyróżnienie za najładniej połamany link !
    :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-12-02 21:21:05
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 1 Dec 2002 21:59:10 +0100), "Sark"
    <w...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >datą dzisiejszą, DATĄ
    >SPRZEDAŻY ustawia wstecz.
    >Byc może że to właśnie o niemożność ustawienia DS
    >chodziło

    Klienta to WALI. Powiewa mu i w ogóle. Jak sklep ma dupiaty program,
    może się do mnie zgłosić, napiszę mu lepszy :-) Sklep ma wystawić
    fakturę. A jak nie chce, to się stosuje ,,motodę Maddy'' i grzecznie
    zapytuje, czy możesz złożyć pismo do US z pytaniem, czy to dozwolone
    powołując się na zdarzenie ze sklepem :-D

  • 7. Data: 2002-12-03 00:54:57
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    > Klienta to WALI. Powiewa mu i w ogóle.

    Kolega też sie tak mniej wiecej wyraził i ...

    > fakturę. A jak nie chce, to się stosuje ,,motodę Maddy'' i grzecznie
    > zapytuje, czy możesz złożyć pismo do US z pytaniem, czy to dozwolone
    > powołując się na zdarzenie ze sklepem :-D

    ...wychodząc zrobił wrażenie że tego nie odpuści ... ale dał spokój cena
    była koło 70 zł ... no a co do metody to jak trafi mnie taki przypadek w
    przyszłości to skorzystam :-D

    Sark

  • 8. Data: 2002-12-03 00:57:36
    Temat: Re: Faktura VAT [...]
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

    > (..) moje prywatne
    > wyróżnienie za najładniej połamany link !
    > :)

    Dziekuję, jestem pod wrazeniem :) ale musze przyznać że zadawałem sobie
    pytanie dlaczego Gotfrydowi nie łamie a mi łamie ;)) ... może to urok OE
    ale innej przyczyny jak zdefiniowane zawijanie tekstu po 50 czy 75 znakach
    nie znajduję.

    Sark

  • 9. Data: 2002-12-03 01:27:05
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Dec 2002, Sark wrote:
    [...]
> [...]
    >+ pytanie dlaczego Gotfrydowi nie łamie a mi łamie ;)) ... może to urok OE

    Nie inaczej - używam pine i edytor się wtrąca tylko na żądanie :)
    Ma swoje minusy - w trybie ekranowym nie "widzi" wątków :( więc
    kiedy czasem ktoś daje odpowiedź *bez* cytatu to nie wiem co
    kto komu i za co ! :)

    Pozdrowienia, Gotfryd