  • 1. Data: 2002-11-30 12:16:54
    Temat: POMOC ???
    Od: "MEKU" <m...@h...pl>

    Witam szanownych grupowiczow.
    Mam pytanie..
    Prowadze dzialalnosc gospodarcza ( jako jedyny wlasciciel) ale od 3 lat moim
    wspolnikiem jest kolega-nigdzie nie zarejestrowany.Wlascicielem
    przedsiebiorstwa jestem tylko ja. Rozliczenia fifnasnowe z moim
    "wspolnikiem" nastepuja w sposob tylko nam znany. Codzi o to, ze to ja
    odpowiadam w calosci przed wszelkimi instytucjami i sadami za dzialanie
    firmy. Moj wspolnik chce abym go wciagnal jakos do firmy-chodzi mu o
    zabezpieczenie ze go nie oszukam. W tej chwili jest on moim
    pracownikiem-zatrudnilem go 6 miesiescy temu. Chcemy stworzyc spolke,
    wspolnie odpowiadac za dzialanie firmy, ale nie na reke jest wszelka zmiana
    nipów,regonow, wspisow. CZy istnieje jakis inny sposob wprowadzenia (
    stworzenia spolki) aby nie dokonywac tak radykalnych zmian? Moze jakas umowa
    cywilna przed notariuszem ? Chodzi tylko o zabezpuieczenie jego udzialu w
    przedsiębiorstwie.
    A co w przypadku stworzenia spolki jawnej? Co sie dzieje z wszelkimi
    srodkami trwalymi terazniejszego przedsiebiorstwa? Czy nie ponniesiemy
    ogromnych strat w wyniku jakis sprzedazy srodkow trwalych do nowej spolki?
    Ech tyle mi sie pytan nasuwa- ale zaczniemy od tych podstawowych.
    Tymczasem z gory dziekuje za pomoc.

    MEKU

  • 2. Data: 2002-11-30 22:47:07
    Temat: Re: POMOC ???
    Od: a...@p...onet.pl (Arjos)

    Dn 30 lis 2002, przeczytalem na grupie pl.soc.prawo.podatki:

> [...]
    >ogromnych strat w wyniku jakis sprzedazy srodkow trwalych do nowej
    >spolki? Ech tyle mi sie pytan nasuwa- ale zaczniemy od tych

    Kazda zmiana w statusie wlascicielskim w tym przypadku pociagnie za soba
    zmiany NIP REGON itd...
    w wypadku kazdego rodzaju spolki, srodki trwale wejda do niej z twojego
    majatku - czy to przez aport,czy przez sprzedaz

    --
    Na poczatku byl chaos,
    a potem entropia wciaz rosla...