  • 1. Data: 2002-11-30 14:40:50
    Temat: POMOC???-jeszcze raz???
    Od: "MEKU" <m...@h...pl>

    Ponizej przeslalem zapytanie dotyczace przeksztalcenia firmy jednoosobowej w
    jakas spolke. Raczej teraz chodzi o to-jak zabezpieczyc mojego cichego
    wspolnika tak aby byl pewny ze go nie oszukam. Czy istnieje jakies pojecie
    cichego czy utajnionego wspolnika? Czy mozna spisac jakas umowe cywilna o
    podziale zyskow w 50% na 50% i zarejestrowac w Urzedzie Skarbowym - aby
    rownież placil podatek dochodowy? Rowniez musi odpowiadac swoim majatkiem za
    swoje wspolnictwo? Wszystko sie zbiega do tego-ze chcemy uniknac zmian NIPu
    REGONu i innych takich sytuacji.
    Prosze o jakies wskazowki

    POzdrawiam

  • 2. Data: 2002-11-30 19:12:22
    Temat: Re: POMOC???-jeszcze raz???
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Nov 2002, MEKU wrote:
    [...]
    >+ wspolnika tak aby byl pewny ze go nie oszukam. Czy istnieje jakies pojecie
    >+ cichego czy utajnionego wspolnika?

    No toż zadaj googlowi pytanie:
    http://groups.google.com/groups?as_q=sp%F3%B3ka+%7C+
    sp%F3%B3ki+%7C+sp%F3%B3k%EA&num=100&as_scoring=r&hl=
    pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szukaj+z+Google&as_e
    pq=&as_oq=cicha+cich%B1+cichej&as_eq=&as_ugroup=&as_
    usubject=&as_uauthors=&as_umsgid=&lr=&as_qdr=&as_drr
    b=b&as_miny=2000&as_minm=1&as_mind=12&as_maxy=2002&a
    s_maxm=11&as_maxd=30
    ...i po linkach do poradników :)
    Chyba rzadko ćwiczone w praktyce, to trudniej ci może być
    znaleźć na newsach "doświadczonego"...
    [...]
    >+ Czy mozna spisac jakas umowe cywilna o
    >+ podziale zyskow w 50% na 50% i zarejestrowac w Urzedzie Skarbowym - aby
    >+ rownież placil podatek dochodowy?

    To jest chyba pół biedy, gorzej że pewnie chciałbyś żeby to
    mogły być twoje koszty ! ;) (nie wiem jak nalepiej...)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-12-03 19:30:43
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Nov 2002, MEKU wrote:

> [...]
    >+ wspolnika tak aby byl pewny ze go nie oszukam. Czy istnieje jakies pojecie

    Przeczytaj w dzisiejszej GP:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/3.html?numer=834&d
    ok=834.3.3.2.5.1.0.1.htm
    ...zanosi się na zrobienie ściezki zmiany DG OF w spółkę
    (tak jak dziś dla spółek).

    Pozdrowienia, Gotfryd