  • 1. Data: 2002-11-30 12:01:41
    Temat: podatki progresywne -obliczenia
    Od: "KisieL" <k...@i...pl>

    witam , mam kolokwium z obliczania podatkow progresywnych
    i mam male problemy , nie chce tu sie rozpisywac
    czy ktos moglby napisc na prv i pomoc mi

    z gory dziekuje

  • 2. Data: 2002-11-30 13:49:14
    Temat: Re: podatki progresywne -obliczenia
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik KisieL napisał:
    > witam , mam kolokwium z obliczania podatkow progresywnych
    > i mam male problemy , nie chce tu sie rozpisywac
    > czy ktos moglby napisc na prv i pomoc mi

    Kurcze... co za zadania daja na kolokwium z obliczania podatków
    progresywnych???

    Kisiel, rzuc jakis przykład. Nawet nie wiem czy potrafie... chociaz na
    chłopski rozum to podatki progresywne liczę na co dzien :-)))

    Maddy (lubiąca wyzwania!)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-11-30 14:15:53
    Od: "KisieL" <k...@i...pl>

> [...]
    >
    > Kisiel, rzuc jakis przykład. Nawet nie wiem czy potrafie... chociaz na
    > chłopski rozum to podatki progresywne liczę na co dzien :-)))

    mam takie progi

    - 20.000 -> 20%
    20.000->40.000 -> 30 %
    40.000->40%

    no i gosc cos takiego nam pisal , a ludzie jak barany przepisywali (
    studoiuje politologie-wiec hehe )

    19.000->3800->15.200 to jest ok:)

    teraz

    21.000->6300->14700 - tez
    no ale nagle gosc zamianil to 6300 na 5000 tys i nie wiem dlaczego
    i wyszlo 21.000.->5000->16.000=23.81

    no i dalej zadania sa podobne ze zaminenia pewna sume na inna
    i sie pytam jak (zasada) on to robi wedlug czego - wszystko inne rozumiem

  • 4. Data: 2002-11-30 23:30:11
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "KisieL" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > mam takie progi
    >
    > - 20.000 -> 20%
    > 20.000->40.000 -> 30 %
    > 40.000->40%
    >

    > no i gosc cos takiego nam pisal , a ludzie jak barany przepisywali (
    > studoiuje politologie-wiec hehe )
    >
    > 19.000->3800->15.200 to jest ok:)
    >
    > teraz
    >
    > 21.000->6300->14700 - tez

    To jest progresja? (Chyba poprosze o korepetycje z podatkow progresywnych).
    To jest jakies cholerne złodziejstwo :-) a nie progresja.
    Jedyna nadzieja, ze Kołodko tego nie czyta :-))

    > no ale nagle gosc zamianil to 6300 na 5000 tys i nie wiem dlaczego
    > i wyszlo 21.000.->5000->16.000=23.81

    A skad tutaj 5000?
    6300 jak poprzednio lub (4000+300)=4300

    > no i dalej zadania sa podobne ze zaminenia pewna sume na inna
    > i sie pytam jak (zasada) on to robi wedlug czego - wszystko inne rozumiem

    On to robi wg tego co sam sobie wymyslil.
    Proponuje przeczytac jeszcze raz notatki. W przypadku dalszych watpliwosci
    udac sie do belfra na konsultacje.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 5. Data: 2002-11-30 23:50:57
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Dec 2002, Karol wrote:

> [...]
    >+ To jest progresja? (Chyba poprosze o korepetycje z podatkow progresywnych).
    >+ To jest jakies cholerne złodziejstwo :-) a nie progresja.

    To jest progresja by Szwecja !
    Przypomnę że któraś z pisarek zapłaciła sto parę procent
    podatku od honorarium :] (i wtedy dopiero wybuchła afera
    na tyle duża, że wzięcie podatku wyższego niż przychód
    stało się już niemożliwe).

    >+ Jedyna nadzieja, ze Kołodko tego nie czyta :-))

    :)
    Co nie zmienia postaci rzeczy - gospodarka nam już się zwija
    i zwija... A tu podatek (Belkowy), tam podatek (akcyza od
    prądu), tam niepodatek (zdrowotne)....
    Zdaje się że dopiero jakieś 80%[1] i rewolucja może
    powstrzymać spiralę.
    [1] zdaje się że tyle mieli w hAmeryce nim puścili w końcu
    jakiegoś liberała do rządu[2] i ścięli podatki kilkakrotnie...
    Oczywiście jakby nie kryzys to nikt by "takiego ryzyka"
    nie podjął :[

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [2] z pamięci za Wiedzą i Życiem.

  • 6. Data: 2002-12-01 11:25:47
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > [1] zdaje się że tyle mieli w hAmeryce nim puścili w końcu
    > jakiegoś liberała do rządu[2] i ścięli podatki kilkakrotnie...
    > Oczywiście jakby nie kryzys to nikt by "takiego ryzyka"
    > nie podjął :[

    W USA najwyzsze podatki nalozone w ramach "New Deal" Roosvelta osiagaly
    bodajze 97%.
    W okresie ich obowiazywania USA przezyla najdluzszy okres prosperity.

    --
    Jacek

  • 7. Data: 2002-12-01 11:27:38
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > i sie pytam jak (zasada) on to robi wedlug czego - wszystko inne rozumiem
    >
    > jak napisalem niezrozumiale to wybaczcie :/ nie jestem ekonomista :)

    A co to ma wspolnego z ekonomia ? Czysta matematyka, na poziomie gimnazjum.

    --
    Jacek

  • 8. Data: 2002-12-01 19:02:19
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jacuo" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > bodajze 97%.
    > W okresie ich obowiazywania USA przezyla najdluzszy okres prosperity.

    Rozumiem, ze oprocz wysokich podatkow byly tez jakies ulgi i odliczenia?

    Karol

  • 9. Data: 2002-12-02 08:18:35
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Dec 2002, Jacuo wrote:
    [...]
    >+ W USA najwyzsze podatki nalozone w ramach "New Deal" Roosvelta osiagaly
    >+ bodajze 97%.
    >+ W okresie ich obowiazywania USA przezyla najdluzszy okres prosperity.

    Chyba mi się lista lektur wydłużyła... :]
    Nie masz przypadkiem linku z opisami konkretów (tj. od jakiego
    progu było owo 97%, jaki był najniższy próg i do jakiej kwoty,
    jak długo trwał okres z owym 97% i prosperitą) ? Mam nadmiar
    makulatury w domu :[ to bym chętnie postać elektroniczną
    obejrzał :) w szczególności - czy przypadkiem i niechcący
    ów okres prosperity przypadkiem nie skończył się właśnie
    w okresie obowiązywania owych 97%... ;> ... krachem... ;],
    czy może najpierw progi zostały obniżone (i dlaczego !).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-12-02 08:21:36
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Dec 2002, Jacuo wrote:

> [...]
    >+
    >+ A co to ma wspolnego z ekonomia ? Czysta matematyka, na poziomie gimnazjum.

    ...no, bez objasnienia że chodzi o funkcję ciągła itp. to właśnie
    wychodzą takie kwiatki jak w jednym obliczeniu: 30% liczone
    nie od progu a od zera :]

    Pozdrowienia, Gotfryd