    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura VAT w walucie EURO
    Date: Thu, 11 Jan 2007 22:02:11 +0100

    Dnia 11-01-2007 o 21:50:22 Rajmund Wrotek <r...@w...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > us?uga ró?na, czasami transport, czasami inne rzeczy.
    > A czasami sprzeda? towaru.
    > Generalnie chodzi mi o zasad? wystawiania faktury w walucie obcej.
    >
    > Kiedy? trafi?em na przepisy dot. tej kwestii i by?o tam, ?e faktura w
    > walucie obcej musi mieae warto?ci podatków przeliczone wg kursów NBP itd.
    > Ale widaae to ju? nie obowi?zuje

    Faktura może być cała w Euro z tym że podatek ma byc w zetach.
    Przeliczenie do VAT idzie po kursie średnim NBP w danym dniu,
    do dochodówki po kursie z poprzedniego dnia roboczego.

    Zonk w tym że te usługi mogą miec miejsce wykonania poza krajem
    i wtedy troszkę inaczej faktura wygląda, stąd pytanie.
    Poczytaj Art 27 ust 3/4 ustawy o VAT.

    Podobnie, dostawa towaru poza granice to jest wewnątrzwspólnotowa dostawa
    która rządzi się swoimi prawami, też poczytaj ustawę pod tym kątem.

    pozdr