  • 1. Data: 2007-01-11 20:12:07
    Temat: Faktura VAT w walucie EURO
    Od: "Rajmund Wrotek" <r...@w...pl>

    Witam serdecznie,

    Prowadzę DG i do tej pory nie było problemu z wystawianiem faktur vat.
    Trafił się jednak klient "zagraniczny" i chce ode mnie kupić usługę i do
    tego chce fakturę VAT w walucie euro :-(
    Twierdzi, że to najzwyklejsza faktura tylko, że w miejsce nazwy waluty
    faktury (PLN)pojawia się nie EURO.
    Czy to prawda?
    Czy zgodne z przepisami jest wystawienie faktury w walucie np. EURO?
    Czy taka faktura musi mieć coś więcej (innego) niż faktura "zwykła"
    wystawiona w PLN?

  • 2. Data: 2007-01-11 20:33:02
    Temat: Re: Faktura VAT w walucie EURO
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 11-01-2007 o 21:12:07 Rajmund Wrotek <r...@w...pl> napisał(a):

    > Witam serdecznie,
    >
    > Prowadz? DG i do tej pory nie by?o problemu z wystawianiem faktur vat.
    > Trafi? si? jednak klient "zagraniczny" i chce ode mnie kupiae us?ug? i do
    > tego chce faktur? VAT w walucie euro :-(
    > Twierdzi, ?e to najzwyklejsza faktura tylko, ?e w miejsce nazwy waluty
    > faktury (PLN)pojawia si? nie EURO.
    > Czy to prawda?
    > Czy zgodne z przepisami jest wystawienie faktury w walucie np. EURO?
    > Czy taka faktura musi mieae co? wi?cej (innego) ni? faktura "zwyk?a"
    > wystawiona w PLN?

    Jasne że można, kwestia co to za usługa - to jest dużo ważniejsze?

  • 3. Data: 2007-01-11 20:50:22
    Od: "Rajmund Wrotek" <r...@w...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jasne że można, kwestia co to za usługa - to jest dużo ważniejsze?

    usługa różna, czasami transport, czasami inne rzeczy.
    A czasami sprzedaż towaru.
    Generalnie chodzi mi o zasadę wystawiania faktury w walucie obcej.

    Kiedyś trafiłem na przepisy dot. tej kwestii i było tam, że faktura w
    walucie obcej musi mieć wartości podatków przeliczone wg kursów NBP itd.
    Ale widać to już nie obowiązuje

  • 4. Data: 2007-01-11 21:02:11
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 11-01-2007 o 21:50:22 Rajmund Wrotek <r...@w...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "t" <r...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > us?uga ró?na, czasami transport, czasami inne rzeczy.
    > A czasami sprzeda? towaru.
    > Generalnie chodzi mi o zasad? wystawiania faktury w walucie obcej.
    >
    > Kiedy? trafi?em na przepisy dot. tej kwestii i by?o tam, ?e faktura w
    > walucie obcej musi mieae warto?ci podatków przeliczone wg kursów NBP itd.
    > Ale widaae to ju? nie obowi?zuje

    Faktura może być cała w Euro z tym że podatek ma byc w zetach.
    Przeliczenie do VAT idzie po kursie średnim NBP w danym dniu,
    do dochodówki po kursie z poprzedniego dnia roboczego.

    Zonk w tym że te usługi mogą miec miejsce wykonania poza krajem
    i wtedy troszkę inaczej faktura wygląda, stąd pytanie.
    Poczytaj Art 27 ust 3/4 ustawy o VAT.

    Podobnie, dostawa towaru poza granice to jest wewnątrzwspólnotowa dostawa
    która rządzi się swoimi prawami, też poczytaj ustawę pod tym kątem.

    pozdr

  • 5. Data: 2009-10-27 13:29:57
    Od: "bartek0483" <bartek0483@WYTNIJ_TOo2.pl>

    Proponuję użyć w tym celu jakiegoś programu \"potrafiącego\" rozliczać i wystawiać
    faktury w walucie dla polskiego kontrahenta. Ja używam programów z serii Pakiet
    Przedsiębiorcy. Pobierzesz je stąd:
    http://www.pakietprzedsiebiorcy.pl/faktura_vat.php Używam go od jakiegoś czasu i
    liczy wszystko prawidłowo :)